کوجیما در ۸ سالگی استودیوی خود از توصیه گیرمو دل تورو میگوید – تی ام گیم
کوجیما در ۸ سالگی استودیوی خود از توصیه گیرمو دل تورو میگوید – تی ام گیم
هیدئو کوجیما، کارگردان مشهور بازیهای ویدئویی Metal Gear Solid و Death Stranding، هشتمین سالگرد استودیوی خود را با توصیههای عاقلانه گیلرمو دل تورو (Guillermo Del Toro)، بازتاب داده است.
کوجیما زمانی یک نیروی خلاق در کونامی (Konami) بود. او پدر سری MGS است و سالها بعد از آن، کار بر روی بازی تحسین شده Silent Hills را با همکاری دل تورو، کارگردان تعداد زیادی فیلمهای کلاسیک، شروع کرد. متأسفانه تنشهای داخلی منجر به لغو بازی ترسناک جاهطلبانه کونامی شد، هر چند که این تنشها منجر به افتتاح استودیوی مستقل کوجیما نیز گردید.
این کارگردان در پستی در شبکههای اجتماعی خاطرات خود را بیان میکند:
«۸ سال از شروع Kojima Productions میگذرد. در آن زمان، ما هیچ ابزار توسعهای، موتور بازی یا دفتری نداشتیم و تنها چیزی که داشتیم یک دفترچه یادداشت با یک پروژه پیشنویس و لوگوی LUDENS بود که ممکن است این لوگو را به عنوان شوالیه فضایی نامیرا بشناسید.
کوجیما همچنان توصیههایی که توسط همکار سابقش ارائه شده بود را به اشتراک میگذارد. ظاهراً دل تورو به او گفته است که «یک بازی نوآورانه و منحصر به فرد AAA ایجاد کند که طرفداران مشتاقانه منتظر آن هستند و این کار را در اسرع وقت انجام دهد!» این دقیقاً همان چیزی است که تیم با Death Stranding، که در یک بازه زمانی نسبتاً متوسط (سه سال) توسعه داده شد، به دست آورد.
به گفته کارگردان، Kojima Productions اکنون وارد فاز دوم خود شده است و این بدان معناست که تیم تمرکز خود را بر گسترش Death Stranding به یک «فرنچایز» از طریق ساخت دنباله و اقتباس جدید فیلم A24 دارد. OD، بازی ترسناک مبهم با همکاری ایکس باکس و جردن پیل، نیز بخشی از برنامه های فاز دوم این استودیو است. در پایان کوجیما گفت:
اگرچه فاجعه کووید، برنامههای ما را به تأخیر انداخت، اما ما قبلاً دومین موشک تقویتکننده خود را پرتاب کردهایم، به پرواز خود در قلمروی ناشناخته ادامه میدهیم و در عین حال مسیر خود را به سمت مقاصد جدید تنظیم میکنیم.