اخبار روز

شیگرو میاموتو چگونه روی Super Mario Bros. Wonder تاثیر گذاشته است؟ – تی ام گیم

  • شیگرو میاموتو چگونه روی Super Mario Bros. Wonder تاثیر گذاشته است؟ – تی ام گیم

    Super Mario Bros. Wonder، نسخه جدیدِ یکی از فرنچایزهای ارزشمند دنیای بازی‌ها است و بسیاری دوست دارند بدانند که خالق مجموعه، چه تاثیری روی این عنوان گذاشته است.

    تبلیغات

    از زمان رونمایی از Super Mario Bros. Wonder در رویداد نینتندو دایرکت و نمایش المان‌های مختلف از گیم‌پلی و طرح کلیِ آن، توجه‌ها نسبت به جدیدترین بازی با محوریت لوله‌کش محبوب ایتالیایی جلب شده است. در رویداد فوق‌الذکر، سازندگان تا جایی که به بازی مربوط می‌شد، از هر دری سخن گفتند؛ از جمله قسمت‌های مختلف فازهای توسعه آن. برای مثال، سازندگان تعریف کردند که تیم عجله‌ای نداشت که از همان اول چیزی خاص بسازد. با این وجود اما سوالی که پیش می‌آید این است که خالق مجموعه، چگونه روی بازی جدید تاثیر گذاشته است.

    مشخصاً درباره شیگرو میاموتو (Shigeru Miyamoto) حرف می‌زنیم؛ مردی که فرنچایزهای The Legend of Zelda و Super Mario Bros را در دهه ۱۹۸۰ میلادی خلق و دنیای بازی‌ها را دگرگون کرد. او در پروژه‌های مرتبط به Mario زیادی نقش داشته است که حتی شامل انیمیشن سینمایی که سال جاری منتشر شد و بیش از یک میلیون دلار در گیشه فروخت نیز می‌شود. تاکاشی تزوکا (Takashi Tezuka)، تهیه‌کننده Super Mario Bros. Wonder، در مصاحبه با وب‌سایت IGN درباره تاثیر و الهام میاموتو روی این بازی می‌گوید:

    اینطور نبود که آقای میاموتو مدام به ما چسبیده و دَرِ گوشمان زمزمه کرده باشد. گاهی اوقات، او به جایی که در آن کار می‌کردیم می‌آمد، به چیزها نگاهی می‌انداخت و نظراتی می‌داد. او به طور معمول، موارد را مشاهده می‌کرد و نظراتش را درباره چیزهای مختلف می‌داد؛ حتی اگر آن نظرها خیلی بزرگ نمی‌بودند. من مدت زیادی با آقای میاموتو کار کرده‌ام و او را درک می‌کنم؛ بنابراین متوجه می‌شدم که چه می‌گفت و قصد داشت به کجا برسد و مکالمات ما هم حول همین موضوعات شکل می‌گرفتند.

    یکی از نظرات میاموتو، درباره ماریوی فیلی (Elephant Mario) بود که به عقیده وی، در ابتدای طرح اصلا احساس نمی‌شد که ماریو باشد. تیم سازنده هم پذیرفت و هم‌اکنون در حال بررسی این موضوع است. شاید جالب باشد بدانید که کار میاموتو با نسخه فیلی ماریو تمام نشد و بعداً به سازندگان گفت که برخی مکانیک‌های این شخصیت، با فیزیک بازی جور در نمی‌آید و توسعه‌دهندگان نیز این نظرات را جدی گرفتند.

    افراد زیادی درباره میزان دخالت میاموتو روی پروژه‌های نینتندو کنجکاو هستند چراکه برخی موضع‌گیری‌های وی منجر به اتفاقات خوب و بد فوق‌العاده‌ای شده‌اند. او یک بار تمامِ بازی را صرفاً به این خاطر تغییر داد که احساس می‌کرد شخصیت اصلیِ آن شبیه به Fox McCloud است. در رابطه با Paper Mario، شیگرو میاموتو به قدری روی تغییر مکانیک‌های بازی پافشاری کرد که در نهایت منجر شد تا فرنچایز تقریباً به دست فراموشی سپرده شود.

    Super Mario Bros. Wonder در تاریخ ۲۰ اکتبر (۲۸ مهر) به صورت انحصاری برای کنسول نینتندو سوییچ منتشر خواهد شد.

    منبع: Gameranx

    بروداسموک در دنیای موازیmeysambMahdi

    میانگین امتیازات ۵ از ۵
    از مجموع ۱ رای

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    دکمه بازگشت به بالا