هیروکی توتوکی رسماً به عنوان مدیرعامل موقت پلی استیشن فعالیت خود را آغاز کرد – تی ام گیم
هیروکی توتوکی رسماً به عنوان مدیرعامل موقت پلی استیشن فعالیت خود را آغاز کرد – تی ام گیم
هیروکی توتوکی (Hiroki Totoki)، مدیر مالی سونی، از امروز رسما به عنوان مدیرعامل موقت پلی استیشن فعالیت میکند.
در سپتامبر ۲۰۲۳ اعلام شد که جیم رایان (Jim Ryan)، بهزودی از سمت خود کنارهگیری خواهد کرد و هیروکی توتوکی در اول آوریل ۲۰۲۴ (۱۳ فروردین ۱۴۰۳) مسئولیت او را بر عهده میگیرد.
رایان اکنون رسماً شرکت را ترک کرده و توتوکی برای نظارت بر بخش پلی استیشن (در حالی که نقش فعلی خود را در گروه سونی حفظ میکند) وارد عمل شده است تا جانشین دائمی برای رایان انتخاب شود.
سونی در بیانیهای گفته بود:
آقای توتوکی از نزدیک با رئیس و مدیر عامل شرکت سونی، کنیچیرو یوشیدا (Kenichiro Yoshida) و تیم مدیریت SIE برای برنامهریزی فصل آتی پلی استیشن همکاری خواهد کرد.
اگرچه نقش مدیرعامل موقت او از امروز به طور رسمی آغاز می شود، توتوکی بازدید از استودیوها را در ماههای اخیر آغاز و قبلاً نظرات خود را در مورد استراتژی بازی سونی روشن کرده بود.
در ماه قبل، طی یک جلسه پرسش و پاسخ، پس از آخرین کنفرانس مالی سونی، توتوکی گفت که میخواهد سونی در مورد بهبود حاشیه سود بخش بازی خود «تهاجمی» عمل کند که به گفته او این کار با تمرکز بیشتر روی عرضه بازیهای فرست پارتی برای رایانههای شخصی به دست میآید.
توتوکی در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه چرا بخش بازی شاهد افزایش درآمد ناخالص بوده اما افزایش سود نداشته است، توضیح داد که او احساس میکند انتشار بازیهای «چند پلتفرمی» (که ظاهراً منظور از پلتفرم دیگر، PC است) همچنان راهگشا خواهد بود.
او توضیح داد:
در گذشته، ما میخواستیم کنسولها را محبوب کنیم و هدف اصلی یک عنوان فرست پارتی، محبوب کردن کنسول بود.
این درست است، اما یک همافزایی در آن وجود دارد؛ اگر شما یک عنوان فرست پارتی قوی دارید، میتوانید [بازی] فرست پارتی را برای چند پلتفرم عرضه کنید و این میتواند به بهبود سود عملیاتی کمک کند؛ بنابراین این یکی دیگر از مواردی است که ما میخواهیم فعالانه روی آن کار کنیم.
به شخصه فکر میکنم فرصتهایی برای بهبود حاشیه سود وجود دارند، بنابراین میخواهم برای بهبود عملکرد حاشیه سود، رویکردی تهاجمی داشته باشم.
طی همان سخنان، توتوکی گفت که Bungie میتواند در «مسئولیت زمانبندی توسعه خود» بهتر عمل کند. وی توضیح داد با وجود اینکه تحت تاثیر توانایی Bungie به عنوان یک توسعهدهنده بازیهای ویدیویی قرار گرفته است، احساس میکند که این استودیو میتواند از منظر تجاری پیشرفتهای بیشتری ایجاد کند:
من از استودیوی Bungie بازدید کردم، با مدیرانشان جلساتی داشتم و متوجه شدم کارکنانی که در استودیوها کار میکنند انگیزه بالایی دارند. با این حال، من احساس کردم که از منظر تجاری با توجه به زمینههایی مانند استفاده از هزینههای تجاری و مسئولیتپذیری برای زمانبندی توسعه، امکان بهبود وجود دارد. امیدوارم گفتوگوها را ادامه داده و بتوانیم راهحلهای خوبی ارائه دهیم.