رئیس FromSoftware حول تعدیل نیرو در گیمینگ: تا زمانی که من مسئول شرکت باشم چنین اتفاقی رخ نمیدهد – تی ام گیم
رئیس FromSoftware حول تعدیل نیرو در گیمینگ: تا زمانی که من مسئول شرکت باشم چنین اتفاقی رخ نمیدهد – تی ام گیم
ما طی چند سال اخیر شاهد تعطیل شدن استودیوها یا تعدیل نیروی گسترده در آنها بودهایم. استودیوهای محبوبی مانند Tango Gameworks و Arkane Austin تعطیل شدند و Embracer یک تعدیل نیروی گسترده را پشت سر گذاشت. از سوی دیگر، سونی نیز بخش قابل توجهای از کارکنان خود را اخراج کرد. مصاحبهکنندۀ PC Gamer با در ذهن داشتن این موضوع و همچنین مستقل نبودن فرامسافتور، پیرامون رابطۀ میان این استودیو با کمپانی مادر آن یعنی Kadokawa و احتمال تعدیل نیرو سوالی را از میازاکی، رئیس استودیوی FromSoftware، پرسید.
میازاکی در پاسخ گفت:
اگر بخواهم در جایگاه خود و پیرامون شرکتمان صحبت کنم، میتوانم بگویم که این چیزی نیست که هرگز برای کارمندان FromSoftware بخواهم. من مطمئنم که Kadokawa نیز این موضع را درک میکند و دیدگاه مشترکی دارد.
تا به این لحظه، فرامسافتور نه تنها در برابر تعدیل نیرو ایمن بوده است، بلکه برخلاف کمپانیهای غربی به شکل قابل توجهای نیرو استخدام کرده و گسترش یافته است، تا جایی که قادر است در لحظه حداقل دو پروژۀ بزرگ را پیش ببرد (همانطور که سال گذشته با Armored Core 6 این موضوع را دیدیم). باید به این موضوع نیز اشاره کنیم این تنها شرکت ژاپنی نیست که وضعیت بسیار خوبی دارد، Capcom نیز اخیراً حقوق کارمندان خود را افزایش داده و در اوج به سر میبرد.
میازاکی در ادامه یکی از صحبتهای مدیرعامل سابق نینتندو، ساتُرو ایواتا (Satoru Iwata)، را نقل قول کرد که حتی در بدترین وضعیت مالی نینتندو نیز کسی را تعدیل نمیکرد:
من فکر میکنم این جمله را یکی از مدیرعاملان قدیمی نینتندو گفته بود: «افرادی که ترسِ از دست دادن شغلشان را دارند، نمیتوانند چیزهای خوبی خلق کنند». من این جمله را از او نقل میکنم، اما کاملاً با آن موافق هستم.
این کاملاً درست است و من فکر میکنم کمپانی مادر استودیوی ما، Kadokawa، نیز دیدگاه مشترکی دارد. در حالی که نمیتوان همه چیز را قطعی دانست و آیندهای کاملاً مشخص را ترسیم کرد، اما حداقل میتوانم بگویم تا زمانی که من مسئول کمپانی باشم، چنین اتفاقی رخ نمیدهد. بنابراین، امیدوارم پلیرها و طرفداران ما در این باره مطمئن باشند.