فروش Final Fantasy 7 Rebirth در ژاپن ۲۲ درصد از Final Fantasy 16 کمتر بوده است – تی ام گیم
فروش Final Fantasy 7 Rebirth در ژاپن ۲۲ درصد از Final Fantasy 16 کمتر بوده است – تی ام گیم
Final Fantasy 7 Rebirth اگرچه به یکی از بهترین عناوین این مجموعه تا به امروز تبدیل شده است، اما به نظر میرسد این بازی نقش آفرینی ژاپنی به موفقیت تجاری همرده با عناوین پیشین خود دست پیدا نکند.
بر اساس آخرین آمار فامیتسو (Famitsu)، عنوان Final Fantasy 7 Rebirth در هفته اول عرضه خود در ژاپن، بیش از ۲۶۲ هزار واحد به فروش رفته. در حالی که این رقم قابل توجه است، اما بسیار کمتر از دو نسخه اصلی اخیر این مجموعه میباشد.
آخرین دادههای هفتگی فامیتسو نشان میدهند که Final Fantasy 7 Rebirth با فروش ۲۶۲,۶۵۶ نسخه فیزیکی در هفته اول، در صدر جدول فروش ژاپن قرار گرفته است. با این حال، در مقایسه با عناوین قبلی، این نسخه با افت فروش مواجه شده. Final Fantasy 16 که سال گذشته عرضه شد و با واکنشهای متفاوتی از سوی طرفداران مواجه گشت، در هفته اول خود ۳۳۶,۰۲۷ نسخه فروخت.
Final Fantasy 16 همچنین با معرفی سیستم مبارزات لحظهای، از سلایق مخاطبان ژاپنی فاصله گرفت. از طرف دیگر، Final Fantasy 7 Rebirth به سبک سنتی بازیهای نقش آفرینی ژاپنی که مورد علاقه طرفداران است، شباهت بیشتری دارد.
با اینکه آمار مذکور مربوط به فروش فیزیکی بازیها است، اما این مقایسه همچنان اهمیت دارد؛ زیرا هر دو بازی با فاصله زمانی کمتر از یک سال عرضه شدهاند. اگر این روند ادامه داشته باشد، فروش کلی Final Fantasy 7 Rebirth ممکن است به طور کلی کمتر شود.
Final Fantasy 16 تنها در یک هفته ۳ میلیون واحد به فروش رفت. با این حال از آن زمان تاکنون، شرکت اسکوئر انیکس (Square Enix) و پلی استیشن هنوز هیچ بهروزرسانی خبری در مورد فروش آخرین نسخه این مجموعه ارائه نکردهاند؛ این موضوع میتواند حاکی از ناامیدی قریبالوقوع باشد.
از طرف دیگر، Final Fantasy 7 Remake در زمان عرضه خود در سال ۲۰۲۰، سه برابر این مقدار فروش داشت؛ هرچند این بازی برای مخاطبین بیشتری بر روی پلی استیشن ۴ عرضه شد.
به تازگی، تهیهکننده Final Fantasy 7 Rebirth اعلام کرد که انحصاری بودن بازی برای پلی استیشن ۵ به تیم سازنده کمک کرده است تا دنیای یکپارچهای را در بازی خلق کنند. در حالی که انحصاری بودن برای توسعهدهندگان مفید بوده، اما میتواند بر فروش تأثیر منفی بگذارد.
اسکوئر انیکس شروع به کاهش زمان انحصاری بودن عناوین Final Fantasy کرده. با این روند، غول بازیسازی ممکن است به طور کلی انحصاری بودن را کنار بگذارد و عناوین آینده خود را به طور همزمان برای تمام پلتفرمها منتشر کند.
آثاری مانند جدیدترین بازیهای Like a Dragon و Persona نشان دادهاند که هنوز مخاطب گستردهای برای بازیهای نقش آفرینی ژاپنی روی استیم (Steam) وجود دارد؛ بنابراین اسکوئر انیکس با ادامه مسیر انحصاری بودن محصولاتش برای پلی استیشن، فرصتهای زیادی را از دست میدهد.