اپیک گیمز نمیدانست با Gears of War چه کار کند – تی ام گیم
اپیک گیمز نمیدانست با Gears of War چه کار کند – تی ام گیم
طراح ارشد سهگانهی اصلی Gears of War یعنی کلیف بلزینسکی (Cliff Bleszinski) به تازگی گفته که اپیک گیمز (Epic Games) پیش از فروش این فرنچایز به مایکروسافت نمیدانست با آن چه کار کند.
پس از فرمانروایی در دوران ایکس باکس 360، فرنچایز شوتر سوم شخص مایکروسافت و اپیک گیمز یعنی Gears of War وارد دورهی گذاری شد که در نهایت با انتقال مالکیت این فرنچایز از اپیک گیمز به مایکروسافت به پایان رسید. در نهایت استودیوی انحصاری مایکروسافت یعنی The Coalition هم مسئولیت پیش بردن این فرنچایز را بر عهده گرفت.
کلیف بلزینسکی که طراح ارشد سه بازی اصلی Gears of War بوده، به تازگی گفته که در آن دوران اپیک گیمز دقیقا نمیدانست با فرنچایز Gears of War چه کند. بلزینسکی در مصاحبهای با IGN گفته که پس از جدایی برخی از چهرههای کلیدی اپیک، این استودیو نمیدانست که سری Gears of War را به جهتی ببرد و در نهایت آن را به مایکروسافت فروخت:
فکر کنم وقتی که طراح گیمپلی، خودم و تهیهکنندهی اصلی از استودیو جدا شدیم، اپیک گیمز نمیدانست که با این فرنچایز چه کار کند. چند وقتی میشد که آنها یک بازی جدید عرضه نکرده بودند. با این حال آنها در حال رشد بودند و حتی در صورت نداشتن هدف مشخص با این فرنچایز به درآمد آن نیاز داشتند.
بلزینسکی در ادامه گفت که وقتی فرنچایز Gears of War به مایکروسافت فروخته شد، رئیس ایکس باکس یعنی فیل اسپنسر (Phil Spencer) تنها کسی بود که برای پرسیدن نظر او با او تماس گرفت.
از زمان در دست گرفتن افسار این سری، مایکروسافت و The Coalition در مجموع عملکرد خوبی داشتهاند. با این حال میتوان گفت که این سری تا کنون به اوج سهگانهی اصلی نرسیده باشد. امثال Gears of War 4 ،Gears 5 و Gears Tactics واکنشهای مثبتی دریافت کردهاند و عملکرد تجاری خوبی هم داشتهاند. پس میتوان گفت که این فرنچایز حداقل در حال حاضر در شرایط سالمی به سر میبرد.
در حال حاضر هم The Coalition مشغول کار بر روی چندین پروژه است. گزارشات خبر از کار کردن این استودیو بر روی یک مجموعهی ریمستر از سهگانهی اصلی این سری مثل Halo: The Master Chief Collection میدهند.