مدیرعامل EA: هوش مصنوعی هسته اصلی کسبوکار ما است – تی ام گیم
مدیرعامل EA: هوش مصنوعی هسته اصلی کسبوکار ما است – تی ام گیم
مدیر عامل EA، اندرو ویلسون (Andrew Wilson)، اعلام کرده است که هوش مصنوعی هسته اصلی کسب و کار آنهاست و این شرکت بیش از صد پروژه نوآورانه فعال با محوریت هوش مصنوعی دارد که در توسعه بازیها کمک میکنند.
این شرکت همزمان با برگزاری روز سرمایهگذار ۲۰۲۴ خود، چند نمونه از پروژههای آینده از جمله The Sims ،Star Wars Jedi و Battlefield را معرفی کرد. اما هوش مصنوعی بخش عمدهای از این مراسم بود. ویلسون در خصوص هوش مصنوعی مولد (Generative AI) گفت:
این فناوری شگفتانگیز صرفاً یک واژه تبلیغاتی برای ما نیست، بلکه هسته اصلی کسب و کار ماست.
ویلسون گفت که این شرکت بیش از صد پروژه هوش مصنوعی در دست دارد که در سه دسته استراتژیک متمرکز شدهاند. او توضیح داد که بهرهوری تنها به معنای صرفهجویی در هزینه نیست، بلکه به معنای انجام کارها به صورت سریعتر، ارزانتر و با کیفیت بالاتر است. گسترش کارها به معنای این است که هوش مصنوعی به تیمهای خلاقی که در زمینه طراحی و توسعه بازیها فعالیت میکنند، ابزارها و امکانات بیشتری برای کار با ایدهها و محتوای جدید در زمان کمتر میدهد.
ویلسون افزود:
ما سالها درباره بازیهایی صحبت کردهایم که تجربههایی جدید و متفاوت را ارائه میدهند. پیشبینی میکنیم که با هوش مصنوعی مولد واقعاً بتوانیم این وعده را برای میلیاردها نفر و برای میلیاردها ساعت محقق کنیم.
هوش مصنوعی در حال حاضر چگونه به کار گرفته شده است؟ لورا میلی (Laura Miele)، رئیس بخش فناوری و سرگرمی EA، در خصوص فرصتهای هوش مصنوعی توضیح داد و به سرعت به بازیهای تکنفرهای مانند Dragon Age: The Veilguard و سری Star Wars Jedi اشاره کرد و در ادامه به بازیهایی مثل Apex Legends و The Sims پرداخت.
در حال حاضر، زیرساخت توسعه بازیهای EA روزانه یک میلیارد درخواست هوش مصنوعی را مدیریت میکند. به گفته میلی، ابزارهای هوش مصنوعی این شرکت ویژگیهای لازم برای تجربه پایدار و ایجاد یک محیط بازی امن و منصفانه را فراهم میکنند.
یک مثال استفاده از هوش مصنوعی، در The Sims است که در آن یک هاب جدید به عنوان پلتفرم مرکزی برای همه بازیهای این سری عمل میکند. هوش مصنوعی ابزارهای جستجویی فراهم میکند که به بازیکنان امکان میدهد به جای استفاده از متن، با کمک تصاویر، آیتمهای درونبازی را جستجو کنند.
با استفاده از این جستجوی تصویری، بازیکنان حتی میتوانند عکسی از یک انسان واقعی را بارگذاری کنند تا کرکتری شبیه به او در بازی خلق کنند. اگرچه این ویژگی قدرتمندی است، اما همچنان پتانسیل سو استفاده از آن وجود دارد.
مثال دیگر، ابزار جدید EA به نام Script to Scene است که اساساً اجازه میدهد توسعه بازی از طریق دستورهای متنی یا صوتی انجام شود. این موضوع شامل خلق شخصیتها، صحنهها و غیره میشود که همگی با استفاده از هوش مصنوعی مولد میسر میشوند.
این موارد، نمونههای واضحی از تاثیر هوش مصنوعی بر توسعه بازیها هستند. همانطور که رسانه Eurogamer به کمک Unity در ماه مارس گزارش داده بود، هوش مصنوعی در حال حاضر توسط ۶۲ درصد از استودیوهای بازیسازی استفاده میشود. انیمیشن شخصیتها، بزرگترین کاربرد فناوری هوش مصنوعی در صنعت بازیسازی تا کنون است.
همچنین Eurogamer گزارشی درباره مدیر انویدیا (Nvidia)، جنسن هوانگ (Jensen Huang)، منتشر کرده است که درباره مزایای هوش مصنوعی به عنوان یک مولفه کلیدی برای پیشرفت قابلیتهای گرافیکی صحبت کرده بود. دیگر زمینههای استفاده از هوش مصنوعی شامل NPCها، نوشتن فیلمنامه و صداپیشگی هستند که البته با انتقاداتی مواجه شدهاند.