کارگردان Dragon’s Dogma 2 بابت طولانی شدن روند تولید متاسف است – تی ام گیم
کارگردان Dragon’s Dogma 2 بابت طولانی شدن روند تولید متاسف است – تی ام گیم
هیدیاکی ایتسونو (Hideaki Itsuno) بابت اینکه پروسۀ تولید Dragon’s Dogma 2 بیشتر از یک دهه بهطول انجامیده عذرخواهی میکند.
بعد از پایان نسل هفتم بازیهای ویدیویی آنچه که بین بازیکنان بهطور مشخصی مشهود بود، طولانیتر شدن پروسۀ ساخت یک بازی بود که بهنظر میرسید روند صعودی و روبهبالایی باشد. این روزها برای تولید یک بازی با درجۀ کیفی مناسب نزدیک به نیمدهه زمان مطرح است. بنابراین چندان جای تعجب نیست اگر گاهی برخی از پروژهها این میانگین را رد کنند یا بههر دلیلی با تأخیر مواجه شوند.
کارگردان بازی Dragon’s Dogma 2 اما، دربارۀ روند طولانی ساخت این اثر معذرت میخواهد و میگوید که «متأسف است اگر او و تیمش بیشتر از ۱۰ سال زمان نیاز داشتند تا این محصول را بسازند» او در ادامۀ صحبتهایش با مجلۀ Play بهطور مشخصی به برنامههای اولیهاش برای ساخت یک دنباله اشاره میکند و توضیح میدهد که چرا این اثر میتوانست خیلی زودتر از اینها منتشر شود.
ایتسونو میگوید:
من واقعاً دوست داشتم این امکان وجود داشت که بلافاصله بعد از بازی اصلی یک دنباله منتشر کنیم. خیلی متأسفم بابت اینکه باعث شدیم بقیه اینهمه سال صبر کنند. من بابت اینکه تعداد زیادی طرفدار داریم که از کیفیت بازی راضی هستند و سالهاست که از آن طرفداری میکنند واقعاً سپاسگزارم. اینکه بازی ما –چه درون کپکام و چه بیرون از آن– طرفدار داشت، قطعاً یکی از آن چیزهایی بود که به سرانجام رساندن پروژه کمک میکرد.
او در ادامه راجع به جلسات ایدهپردازی تیمش توضیح میدهد:
ما جلسات چندروزهای داشتیم که در جریان آنها، اعضای تیم ایدههایی که ممکن بود در بازی اتفاق بیفتند را مطرح میکردند و خندهدارترین ایدهها مربوط به زمانی بودند که کار ما باعث میشد تا دیروقت بیدار بمانیم. وقتی به مرحلۀ اجرا میرسیدیم درواقع بیخیال خندهدار بودن یا سبک بودن ایدهها میشدیم و تا میتوانستیم از این دست ایدهها را وارد بازی میکردیم.
بازی Dragon’s Dogma 2 قرار است تا در تاریخ هشتم فروردین ماه ۱۴۰۳ (۲۲ مارس ۲۰۲۴) برای رایانههای شخصی، پلی استیشن پنج و ایکس باکس سری ایکس و اس منتشر شود.
منبع: Gamereactor