ماد DLSS 3 روی بازی Elden Ring عالی اجرا میشود – تی ام گیم
ماد DLSS 3 روی بازی Elden Ring عالی اجرا میشود – تی ام گیم
با تلاش بیوقفه PureDark، توسعهدهنده و مادساز دنیای بازیها، در آیندهای نزدیک ماد DLSS 3 برای عنوان Elden Ring منتشر خواهد شد.
چند هفته پیش بود که PureDark در مصاحبه با WCCFTECH اعلام کرد که در حال کار روی ساخت ماد DLSS 3 برای The Elder Scrolls V: Skyrim است و این کار را در واقع برای یادگیری نحوه پیادهسازی DLSS 3 روی بازی محبوب و مورد تحسین Elden Ring انجام میدهد. وی بهتازگی اعلام کرده است که آزمایشهایش را انجام داده و در آیندهای نزدیک، ساخته اخیر استودیو فرامسافتور (FromSoftware) نیز از نسل سوم تکنولوژی شگفتانگیز انویدیا، بهره خواهد برد.
وی در سخنان پیشین خود، گفته بود که اجرای DLSS 3 روی Elden Ring، عملکرد بازی را دچار مشکلات متعددی میکند که یکی از آنها، افت کیفی تصاویر است. اکنون PureDark میداند که این اتفاق، بهدلیل مشکلات Synchronization رخ میدهند. API دایرکتایکس ۱۲ (که توسط Elden Ring استفاده میشود) برای اجرای دستورات گرافیکی و زمانبدی کردن آنها، از فهرستهایی از دستورات استفاده میکند و بنابراین اگر قصد داشته باشیم عملیات گرافیکی جدیدی انجام دهیم، ناگزیریم که از الگوی این API پیروی کنیم.
برخلاف Skyrim که به دلیل اجرا روی دایرکتایکس ۱۱ از قابلیت Reflex استفاده نمیکند، Elden Ring از تمام مزایای این ویژگی بهره میبرد و طبق توضحیات PureDark، این اتفاق موجب میشود تا گیمپلی، پاسخگویی بسیار بالا و پویایی داشته باشد. همچنین گزینهای وجود دارد که توسط آن میتوان بین تنظیمات پایه و Boost ویژگی Reflex، یکی را انتخاب کرد؛ در صورت قرار دادن تنظیمات روی گزینه Boost، کلاکهای پردازنده گرافیکی در حالت بالا قرار میگیرند تا چنانچه CPU بیشاز اندازه اشغال شد، تاخیرهای احتمالی به حداقل برسند.
نرخ فریمدهی نیز تا حد قابلتوجهی دچار پیشرفت شده و با کارت گرافیک GeForce RTX 4070Ti و رزولوشن ۱۴۴۰p، از ۷۰ به ۱۱۲ فریم بر ثانیه رسیده است. این عملکرد، حتی از ماد Super Resolution که ساقباً برای Elden Ring و عناوین دیگر منتشر شده بود نیز بهتر است. در ویدیویی که PureDark از این ماد منتشر کرده است، وی از DLSS به DLAA (استفاده از هوش مصنوعی برای Anti-Aliasing بیشتر) تغییر وضعیت میدهد که باز هم شاهد هستیم که فناوریِ پردازشِ فریم، همزمان با فعال بودن DLAA، نرخ فریمدهی بازی را بالای ۱۰۰ نگه میدارد.
در ادامه، میتوانید ویدیوی اجرای ماد DLSS 3 روی عنوان Elden Ring را مشاهده و دریافت کنید:
اینطور که بهنظر میرسد، DLSS 3 میتواند روی عناوینی مانند Elden Ring که از جهانی آزاد بهره میبرند و پردازشهای زیادی از CPU طلب میکنند، تاثیر بهسزایی داشته باشد. در حال حاضر PureDark هنوز این ماد را برای دنبالکنندگان خود منتشر نکرده است اما احتمالاً در آیندهای نزدیک، میتوانیم منتظر اجرا و تجربه آن باشیم.
Elden Ring هماکنون روی پلتفرمهای پلی استیشن ۴، پلی استیشن ۵، ایکس باکس وان، ایکس باکس سری ایکس/اس و رایانههای شخصی در دسترس قرار دارد.
منبع: WCCFTECH