دیجیتال فاندری: بعید است PS5 Pro بازی GTA 6 را به صورت ۶۰ فریم بر ثانیه اجرا کند – تی ام گیم
دیجیتال فاندری: بعید است PS5 Pro بازی GTA 6 را به صورت ۶۰ فریم بر ثانیه اجرا کند – تی ام گیم
ویدیوی جدید رسانۀ Digital Foundry، اطلاعات فاش شده پیرامون PS5 Pro از جمله قدرت پردازش ۳۳.۵ ترافلاپسی را تایید میکند و در مورد نحوۀ اجرای GTA 6 روی آن حدس و گمان میزند.
سردبیر این رسانه پیرامون نرخ فریم احتمالی بازی GTA 6 روی این کنسول گفت:
بر اساس مشخصات لیک شده، این یک کنسول عالی برای Grand Theft Auto 6 خواهد بود، اما در مورد این که بتواند ۶۰ فریم بر ثانیه آن را اجرا کند باید بگویم که یک معجزه پیرامون CPU از طرف راکستار باید رخ دهد. من میگویم که این اتفاق رخ نخواهد داد. ۱۰ درصد سرعت بیشتر به صورت حالت Boost شده نمیتواند کار زیادی انجام دهد. CPU کنسول PS5 Pro میتواند در بدترین افتها، نرخ فریم را متعادل نگه دارد، اما یک تحول اساسی نخواهد بود.
اطلاعات فاش شده در مورد PS5 Pro را در ادامه مطالعه میکنید:
سرعت حافظه سیستم
- پلی استیشن ۵ استاندارد – ۴۴۸ گیگابایت بر ثانیه (۱۴GT/s)
- پلی استیشن ۵ پرو – ۵۷۶ گیگابایت بر ثانیه (۱۸GT/s) – افزایش ۲۸ درصدی نسبت به کنسول استاندارد.
همچنین اشاره شده که حافظه سیستم پلی استیشن ۵ پرو کارآمدتر از کنسول استاندارد است؛ بنابراین افزایش پهنای باند احتمالاً بیش از ۲۸ درصد خواهد بود.
پردازنده مرکزی
CPU مدل Pro کاملاً مشابه پلی استیشن ۵ استاندارد است، اما مدل پرو شامل حالتی میشود که فرکانس را به ۳.۸۵ گیگاهرتز میرساند و عملکرد آن را ۱۰ درصد افزایش میدهد. در این حالت (High CPU Frequency Mode)، توان بیشتری به CPU اختصاص یافته و توان GPU حدود ۱ درصد کاهش مییابد.
صدا
پردازنده صوتی پلی استیشن ۵ پرو با فرکانسِ عملکردِ بالاتری کار میکند و در مقایسه با مدل استاندارد، ۳۵ درصد توانایی بیشتری دارد تا افکتهای صوتی را بیشتر و بهتر پردازش کند.
پردازنده گرافیکی (از گزارشات قبلی)
- رندرینگ ۴۵ درصد سریعتر از پلی استیشن ۵
- ری تریسینگ (Ray Tracing) 2 تا ۳ برابر (۴ برابر در برخی موارد)
- ۳۳.۵ ترافلاپس
- فناوری ارتقاء رزولوشن PSSR (PlayStation Spectral Super Resolution Upscaling)
- پشتیبانی از وضوح تا ۸K برای آپدیتهای آینده
- معماری یادگیری ماشین سفارشی
- شتابدهنده هوش مصنوعی