توسعهدهنده Concord: مشکل طراحی شخصیتها ناشی از دخالت یک کمیته بود – تی ام گیم
توسعهدهنده Concord: مشکل طراحی شخصیتها ناشی از دخالت یک کمیته بود – تی ام گیم
به نظر میرسد مشکل طراحی شخصیتهای عنوان شوتر اول شخص چندنفره Concord به دلیل دخالت یک هیئت بررسی در روند توسعه بازی بوده است.
به دنبال شکست و توقف فروش بازی Concord، یکی از طراحان این اثر ادعا میکند یک کمیته خاص در استودیوی Firewalk به شدت بر روی طراحی شخصیتهای بازی تأثیر گذاشته است.
پیشتر دیوید جفی، خالق سری God of War، به شدت از طراحی شخصیتهای Concord انتقاد کرده بود. برخی حتی استدلال کردهاند که Firewalk سعی کرد تا سیاستهایی را در پیش ببرد که منجر به شکست بازی شد. در پاسخ به این انتقاد، Amanda Aiefer، یکی از هنرمندان بازی، اظهار داشت که بسیاری از تصمیمات تیم هنری تحت تأثیر کمیتهای در استودیو بوده است.
این توسعهدهنده اشاره میکند که این کمیته تیم سازنده را تحت فشار قرار داد تا تغییراتی ایجاد کند که هرگز در نظر گرفته نشده بود. او معتقد است که افراد رده بالا به بازخورد تیم هنری اهمیتی ندادند.
هنرمندان استودیوی Firewalk حالا نگران از دست دادن شغل خود هستند. این یک وضعیت هشدار دهنده است و باعث ایجاد شک و تردید در مورد مدیریت این استودیو میشود.
این نوع دخالت دقیقاً نشان میدهد که چرا بسیاری با شرکتهایی مانند Sweet Baby Inc مخالف هستند. یک بازی زمانی میتواند در بهترین وضعیت خود قرار میگیرد که به توسعهدهندگان آزادی عمل داده شود تا دیدگاههای خود را تحقق بخشند و دخالتهای بیرونی اغلب میتواند به تجربه کلی بازی آسیب برساند.
همانطور که پیشتر اعلام شده بود، روز گذشته به صورت رسمی سرورهای Concord خاموش شدند و فروش این بازی در فروشگاهها متوقف شد.