هشدار چین در مورد استفاده از چت جیپیتی و نرمافزارهای مشابه – تی ام گیم
هشدار چین در مورد استفاده از چت جیپیتی و نرمافزارهای مشابه – تی ام گیم
به گزارش تی ام گیم و به نقل از ایندیپندنت، انجمن پرداخت و تسویهحساب چین دوشنبه، ۱۰ آوریل (۲۱ فروردین)، با ابراز نگرانی از این موضوع، در بیانیهای از کارکنان صنعت پرداخت خواست که هنگام استفاده از ابزارهایی مانند چت جیپیتی، «ضمن رعایت قوانین مرتبط، از اشتراکگذاری اطلاعات محرمانه کشور و صنعت مالی خودداری کنند».
چت جیپیتی در چین نیز مانند بسیاری از کشورها توجه زیادی به خود جلب کرده است و شرکتها برای جذب این فناوری در محصولات و بهروزرسانی مزیتهای رقابتی محصولاتشان، میکوشند از یکدیگر پیشی بگیرند.
ایتالیا ۱۰ روز پیش استفاده از چت جیپیتی را موقتا ممنوع، و تحقیقاتی را در مورد نقض قوانین حریم خصوصی آغاز کرد. مقامهای ایتالیایی «اوپن ایآی»، طراح نرمافزار چت جیپیتی، را متهم کردند که بررسیهای تایید سنی را برای کاربران چت جیپیتی انجام نداده است، چون کاربران نابالغ احتمالا در معرض «پاسخهای نامتناسب» قرار دارند.
شرکت اوپن ایآی این نرمافزار را برای کاربران بالای ۱۳ سال طراحی کرده است، اما به ادعای سازمان ناظر بر حفاظت از دادههای شخصی در ایتالیا، «در نبود محدودکنندههای سنی، خردسالان ممکن است در معرض پاسخهایی قرار گیرند که با میزان رشد آنها متناسب نباشد».
این سازمان ضمن هشدار به اوپن ایآی، به این شرکت ۲۰ روز فرصت داده است تا راهی برای رفع این نقص پیدا کند. در غیر اینصورت، ضمن ممنوعیت قطعی این نرمافزار، شرکت اوپنایآی نیز جریمه خواهد شد.
شرکت اوپن ایآی نیز در واکنش اعلام کرد که قصد دارد خدماتش را با توجه به بازخوردهای دریافتی از مشتریان بهبود بخشد.
پس از ایتالیا، برخی از کشورهای اروپایی هم در حال بررسی اتخاذ تدابیر موثرتری برای حفاظت از دادههای شخصیاند. در همین زمینه، آلمان درنظر دارد بهدلیل نگرانی از نقض حریم خصوصی، استفاده از چت جیپیتی را در کشور ممنوع کند.
سازمان مصرفکنندگان اروپایی، متشکل از ۴۳ انجمن حمایت از مصرفکنندگان، نیز از اتحادیه اروپا خواسته است که خطرات چت جیپیتی و نرمافزارهای مشابه را برای مصرفکنندگان اروپایی، بررسی کند.
چت جیپیتی از زمان عرضه در سال ۲۰۲۲ به محبوبیت زیادی دست یافته است. شرکت مایکروسافت در فوریه سال جاری میلادی چت جیپیتی را در موتور جستوجوگر خود، بینگ، ادغام کرد و در پی آن، صرفا طی ۴۸ ساعت، بیش از یک میلیون نفر خواستار دسترسی به نسخه جدید موتور جستوجوگر بینگ شدند.