کپکام: ریمیکهای بیشتری از Resident Evil در راه است – تی ام گیم
کپکام: ریمیکهای بیشتری از Resident Evil در راه است – تی ام گیم
پس از موفقیت بازسازی نسخههای دوم، سوم و چهارم از سری Resident Evil، شرکت کپکام (Capcom) برنامه خود برای ادامه دادن به این روند را تأیید کرده است.
یاسوهیرو آنپو (Yasuhiro Anpo)، کارگردان Resident Evil 4 Remake، طی رویداد PlayStation Partner Awards در ژاپن گفت که این شرکت در زمان مناسب بازسازی بعدی Resident Evil خود را معرفی خواهد کرد. آنپو وقتی از او پرسیده شد که آیا کپکام میخواهد به ساخت نسخههای بازسازی شده Resident Evil ادامه دهد؟ پاسخ داد:
بله، ما تا به حال سه بازسازی منتشر کردهایم و همه آنها به خوبی مورد استقبال قرار گرفتهاند. از آنجایی که این عناوین به مخاطب امروزی اجازه میدهند تا محصولات قدیمی را تجربه کند، به عنوان کسی که عاشق بازیهای قدیمی است، از انجام این کار بسیار خوشحالم و میخواهیم کارهای بیشتری انجام دهیم. اینکه در آینده چه عناوینی را بازسازی خواهیم کرد، موضوعی است که میخواهیم در همان آینده درباره آن صحبت کنیم، بنابراین لطفاً منتظر بمانید.
با انتشار بازسازی نسخههای دوم، سوم و چهارم از سری Resident Evil، این فکر به ذهنها خطور میکند که کپکام در ادامه به سراغ کدام بازی خواهد رفت. طرفداران مدتها است که خواستار بازسازی عنوان کلاسیک کنسول سگا دریمکست (Sega Dreamcast) با نام Resident Evil Code: Veronica هستند که برای اولین بار در سال ۲۰۰۰ عرضه شد.
در حالی که این بازی برای ایکس باکس ۳۶۰ و پلی استیشن ۳ بازسازی شد و از طریق سازگاری با گذشته، در اختیار بازیکنان PC قرار گرفت، نسخه بازسازی شده جدید موج جدیدی از بازیکنان پلی استیشن ۵، ایکس باکس سری ایکس/اس و PC را به خود جذب خواهد کرد. گزینههای جایگزین عبارتند از Resident Evil اصلی و Resident Evil 0 یا رفتن به سمت Resident Evil 5.
آنپو ادامه داد:
هنگام توسعه یک بازی جدید، هیچ راهی برای دانستن اینکه چه ویژگی یا المانی توسط بازیکنان به خوبی دریافت میشود وجود ندارد، همین مسئله نیز کار را دشوار میسازد. در مورد ریمیک، بازیکنانی هستند که نسخه اصلی را بازی کردهاند و به نظر من میتوان آن را یک مزیت در نظر گرفت.
ما از کاربرانی که نظرات خود را با ما به اشتراک میگذارند، بسیار سپاسگزاریم. این به ما امکان میدهد تا با در نظر گرفتن خواستههای بازیکنان پیشرفت کنیم. به عنوان مثال، اگر بازیکنان این احساس را دارند، پس شاید بتوانیم بازی را اینگونه بسازیم. من فکر میکنم این یکی از دلایلی است که باعث میشود بازسازیهای ما اینقدر با استقبال مواجه شوند.
در همان رویداد، یوشیاکی هیرابایاشی (Yoshiaki Hirabayashi)، تهیهکننده Resident Evil 4 Remake، گفت که بازسازی عناوین Resident Evil با موتور RE کپکام مزایای خود را دارد. این موضوع نشان میدهد که کپکام قصد دارد برای پروژههای آتی از موتور خود استفاده کند. هیرابایاشی گفت:
ما از RE Engine در بسیاری از عناوین خود استفاده میکنیم و به اشتراکگذاری اطلاعات (بین تیمها) قویاً به سرعت توسعه کمک کرده است.
بازسازی Resident Evil 3 در آوریل ۲۰۲۰ (فروردین ۱۳۹۹) عرضه شد و بازسازی Resident Evil 2 در ژانویه ۲۰۱۹ (دی ۱۳۹۷) منتشر گشت. شاید طرفداران لازم نباشد مدت زیادی منتظر بمانند تا کپکام نسخه بازسازی شده بعدی Resident Evil را معرفی کند.
نظر شما در این باره چیست؟