شرکت Bungie جایگاه ویژهای در برنامههای آینده سونی دارد – تی ام گیم
شرکت Bungie جایگاه ویژهای در برنامههای آینده سونی دارد – تی ام گیم
کنیچیرو یوشیدا (Kenichiro Yoshida)، مدیر عامل سونی، میگوید که خرید بانجی (Bungie) تا حدودی ناشی از تمایل پلی استیشن برای وارد شدن به تجارت مولتیپلتفرم است.
در حالی که سونی اینتراکتیو اینترتینمنت (Sony Interactive Entertainment) به طور سنتی روی توسعه بازیها برای کنسولهای پلی استیشن تمرکز میکند، در سالهای اخیر سرمایهگذاری زیادی روی رایانههای شخصی و بازیهای موبایل انجام داده است. سال گذشته، جیم رایان (Jim Ryan)، مدیرعامل سونی، تایید کرد که پلیاستیشن بازیهای بیشتری را به رایانههای شخصی میآورد و این شرکت، رئیس سابق محتوای Apple Arcade را برای رهبری یک واحد تجاری جدید که برای عرضه فرنچایزهای سونی برای موبایل ایجاد شده بود، استخدام کرد.
سونی در ماه ژانویه اعلام کرد که قصد دارد بانجی، خالق Halo و Destiny را در معاملهای به ارزش 3.6 میلیارد دلار خریداری کند. در آن زمان گفته شد که بانجی یک شرکت مستقل خواهد بود و پس از خرید، یک استودیوی چند پلتفرمی باقی خواهد ماند. یوشیدا، رئیس سونی، در یک جلسه استراتژی در روز چهارشنبه اذعان کرد که این شرکت انتظارات زیادی از بانجی دارد. او گفت:
ما معتقدیم که بانجی یک کاتالیزور برای افزایش خدمات ما در بخش عناوین سرویسمحور خواهد بود. خرید بانجی توسط ما همچنین نشان دهنده یک گام بزرگ و رو به جلو برای ورود به پلتفرمهای بیشتر است.
در زمان اعلام این قرارداد، بانجی گفت که بازیهای موجود و در حال توسعه، منحصر به پلتفرمهای پلی استیشن نخواهند بود. اینکه آیا استراتژی جدید سونی به انتشار برخی از بازیهای فرستپارتی روی کنسولهای رقیب گسترش مییابد یا خیر، سوالی است که جوابش را در گذر زمان میفهمیم.
در ماه ژانویه اعلام شد که مایکروسافت قصد دارد اکتیویژن بلیزارد (Activision Blizzard) را در قراردادی 68.7 میلیارد دلاری خریداری کند و این اقدام زنگ خطری مهم برای سونی بود. در صورتی که این معامله مورد تایید نظارتی قرار بگیرد، مایکروسافت به انتشار بازیهای اکتیویژن، از جمله عناوین Call of Duty برای کنسولهای پلی استیشن ادامه میدهد و میخواهد بازیهای این ناشر را در دسترس همه قرار دهد. لازم به ذکر است که پلتفرمهای نینتندو نیز شامل حال این سیاست میشوند.