اخبار روز

بلوپوینت گیمز: بازی‌های AAA خود را با وسعت و مقیاس نابود می‌کنند – تی ام گیم

  • بلوپوینت گیمز: بازی‌های AAA خود را با وسعت و مقیاس نابود می‌کنند – تی ام گیم

    رئیس بخش فناوری استودیوی بلوپوینت گیمز (Bluepoint Games) می‌گوید عناوین AAA به دلیل تمرکز روی وسعت و مقیاس در پروژه‌های مدرن، به سمت نابودی حرکت می‌کنند.

    تبلیغات

    در موانع زیاد در توسعه بازی‌های AAA هیچ‌گونه شک و تردیدی وجود ندارد‌. تقریباً همه افراد از چالش‌هایی که این بخش از صنعت با آن مواجه است آگاه هستند و بودجه‌های کلان و اخراج‌ها منجر به نگرانی‌هایی در مورد آینده بازی‌ها می‌شود.

    یکی از توسعه‌دهندگان بازی Demon’s Souls Remake اخیراً در خصوص این موضوع صحبت کرده است. او معتقد است که وسعت و مقیاس بازی‌های مدرن AAA این صنعت را از بین می‌برد. از سوی دیگر، هزاران توسعه‌دهنده شغل خود را در سال جاری از دست داده‌اند و استودیوهای مختلفی نیز به دلیل سازگاری ناشران با توسعه بازی‌های مدرن تعطیل شده‌اند.

    در حالی که اخراج توسعه‌دهندگان در استودیوهای AAA همچنان ادامه دارد، چند استودیو مانند FromSoftware و Larian Studios از این چالش‌ها عبور کرده‌اند. هیدتاکا میازاکی از فرام‌سافتور اخیراً طی مصاحبه‌ای اعلام کرده است تا زمانی که او مدیر استودیوی مذکور خواهد بود، تعدیل نیرو در این شرکت انجام نمی‌شود.

    پیتر دالتون (Peter Dalton)، رئیس بخش فناوری Bluepoint Games نیز در این باره به اظهار نظر پرداخت. او در حالی که با هیدتاکا میازاکی موافق بود، خاطرنشان کرد که جاه‌طلبی فعلی صنعت بازی ثابت می‌کند که این امر بزرگترین شکست آن است.

    وی در این باره می‌گوید:

    عناوین AAA با وسعت و مقیاسی که ما در تلاش برای ساخت آن هستیم، خود را از بین می‌برند.

    مخاطبان و توسعه‌دهندگان بهترین بازی‌های ممکن را می‌خواهند. با این حال، این بدان معنی است که تیم‌های AAA کمتر می‌توانند بازی‌های خلاقانه ارائه دهند. این موضوع همچنین فشار بیشتری را بر هر بازی وارد می‌کند، ریسک‌ها را بالا می‌برد و شکست را بیشتر می‌کند.

    نظرات مشابهی نیز در گذشته توسط سایر توسعه‌دهندگان ارائه شده است. شاون لیدن، رئیس سابق پلی استیشن، اخیراً پیشنهاد کرده که برای عبور از این دوره چالش‌برانگیز به صبر بیشتری نیاز است. او معتقد است که ناشران باید تمایل بیشتری برای سرمایه‌گذاری در پروژه‌های کوچکتر و خلاقانه داشته باشند که ممکن است چند سال بعد به نتیجه برسد.

    با این وجود، پیتر دالتون از رویکرد FromSoftware و Nintendo استقبال کرده است. این تیم‌ها خلاقیت را بسیار بهتر از سایر توسعه‌دهندگان در عناوین خود ارائه نموده‌اند و بنابراین در این دوره چالش‌برانگیز تاریخ بازی‌ها به عنوان نمونه پیشرو هستند.

    The World EnderSeraerfankarimidbanished04𝐓𝐡𝐞 𝐆𝐮𝐚𝐫𝐝𝐢𝐚𝐧 𝐀𝐧𝐠𝐞𝐥Joel MorganMoonlul-bookAQUARIUSBHAALKiomarsARSHIAAAAmehdi_cd2006_Alex_Fidoهادی صفائیMax22Chris redfieldCambyses The ThirdŒDàrkžeromore

    میانگین امتیازات ۵ از ۵
    از مجموع ۱ رای

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    دکمه بازگشت به بالا