خالق BioShock: ساخت Judas بسیار سختتر بود – تی ام گیم
خالق BioShock: ساخت Judas بسیار سختتر بود – تی ام گیم
طی یک دهه اخیر، کن لوین افسانهای حضور پر رنگی در صنعت بازی نداشت، ولی حالا با Judas، ساختۀ استودیوی Ghost Story Games، به عرصه کارگردانی بازگشته است. در عین حال که جدیدترین ساخته او نیز بسیار شبیه به BioShock بهنظر میرسد، اما این کارگردان تاثیرگذار در مصاحبه با GamesIndustry.biz اشاره کرد که «بازتاب عمیقتر تصمیمات مخاطب» از اهداف اصلی این بازی به شمار میرود.
به عقیده کن لوین، توسعه BioShock سادهتر بود. او در این باره توضیح داد:
شاید برخی با این موضوع آشنایی نداشته باشند، ولی وقتی به توسعه BioShock دقت میکنید، متوجه خواهید شد که همه چیز سادهتر بود.
BioShock یک بازی طولانی و خطی بود که با نقاط حساس داستانی هدایت میشد. در مقابل، مخاطب با «تصمیمگیری» خود نفوذ بیشتری در Judas خواهد داشت و همین رویکرد، توسعه بازی را شدیداً چالشبرانگیز کرده است.
حتی کاراکترهای بازی نیز بازخورد خود را نسبت به اعمال شما بروز میدهند. برای مثال، کارهای شما را زیر ذرهبین قرار میدهند و خواهند گفت: «نتیجه هر کاری که کردی جالب بود چون منجر به این نتیجه شد.» در حال حاضر شدیداً روی تعاملات پویای درون بازی کار میکنیم.
مشخصاً، با در نظر گرفتن تمام تصمیمات احتمالی درون بازی، تیم توسعهدهنده کار زیادی پیش روی خود دارد. علاوه بر این، کاراکترها باید رفتاری طبیعی از خود بروز دهند.
Judas برای پلی استیشن ۵، ایکس باکس سری ایکس/اس و PC در حال توسعه است.