احتمالا از معماری ARM در پلی استیشن ۶ استفاده شود – تی ام گیم
احتمالا از معماری ARM در پلی استیشن ۶ استفاده شود – تی ام گیم
بخش سرگرمیهای تعاملی سونی احتمالا برای استفاده از معماری ARM در کنسول نسل بعدی آماده میشود.
بهتارگی یک آگهی شغلی برای نقش توسعهدهنده نرمافزار در بخش سرگرمیهای تعاملی سونی منتشر شده که نشان میدهد این شرکت در تلاش است تا بتواند برنامههای ساخته شده برای کنسولهای فعلی را روی کنسولها با معماریهای متفاوت اجرا کند. به ویژه، باید اطمینان حاصل شود تا تعداد زیادی از بازیهای توسعه یافته برای کنسول پلی استیشن روی سیستمی با معماری جدید اجرا شوند.
از شرایط لازم برای این نقش، به داشتن مهارت در برنامهنویسی C/C++، آشنایی با آخرین معماریهای CPU، تجربه در توسعه زبان اسمبلی برای معماریها، درک تکنولوژی JIT/AOT، آشنایی با ساختار توسعه بازی در موتورهای بازیسازی مثل Unity و Unreal Engine اشاره شده است.
لزوم توانایی اجرای بازیهای پلی استیشن در معماریهای مختلف را میتوان به چندین موقعیت نسبت داد. یکی از سناریوهای محتمل این است که بخش سرگرمی سونی، قصد دارد تا بازیهای فرستپارتی خود را به پلتفرمهای موبایلی که از معماری ARM استفاده میکنند، پورت کند. موقعیت دیگر میتواند این باشد که شرکت در حال بررسی ساخت PSVRای است که همانند Oculus Quest به طور مستقل با چیپست ARM کار میکند. محتملترین سناریو را میتوان تلاش سونی برای استفاده از معماری ARM در کنسول نسل بعدی در نظر گرفت.
به طور کلی، بهنظر میرسد سونی قصد دارد تا بازیهای پلی استیشن ۴ و ۵ را روی دستگاهی اجرا کند که بر پایه معماری X86 نیست. دیگر گزینه قابل پیشبینی برای پلی استیشن ۶، SoC مبتی بر ARM مشابه با نینتندو سوییچ یا موبایلها است. بر اساس دیگر اسناد فاش شده، احتمالا در کنسول بعدی ایکس باکس نیز از معماری مذکور استفاده شود.