به زودی یک بهروزرسانی جدید برای Overwatch 2 عرضه میشود – تی ام گیم
به زودی یک بهروزرسانی جدید برای Overwatch 2 عرضه میشود – تی ام گیم
به نظر میرسد که پس از دریافت بازخوردهای مختلف، تواناییهای قهرمانهای بازی Overwatch 2 در جدیدترین بهروزرسانی این عنوان متعادل خواهند شد.
با وجود شروع نه چندان مناسب در زمان عرضه، بازی Overwatch 2 با جذب بیش از ۲۰ میلیون بازیکن در ۱۰ روز، در حال سپری نمودن روزهای خوبی است. هفته قبل، Halloween Terror با یک PvE Brawl جدید به نام Junkenstein’s Revenge: Wrath of the Brawl بازگشت. با اینحال، سوال مهم این است که در ادامه، Overwatch 2 چه مسیری را در پیش خواهد گرفت؟
متعادل نمودن بازی با ایجاد برخی تغییرات در قهرمانانی از قبیل گنجی (Genji)، سامبرا (Sombra)، زاریا (Zarya)، کریکو (Kiriko) و دیوا (D.Va) از جمله موارد مهمیست که بازیکنان انتظار آن را دارند. قابلیت قفل کردن، از سلاح سامبرا یعنی Hack از ١.۷۵ به ۱.۵ ثانیه کاهش پیدا نموده و آنهایی که با این سلاح آسیب دیدهاند، مجدداً توسط آن دچار صدمه نمیشوند. قابلیت چندبرابرکنندهی آسیب (Damage Multiplier) نیز از ۴۰ درصد به ۲۰ درصد کاهش یافته است. این در حالیست که حداکثر میزان مهمات گنجی از ۳۰ به ۲۴ تقلیل پیدا کرده و میزان آسیب توسط اسلحه Shurikan، از ۲۹ به ۲۷ رسیده است.
علاوه بر ابن موارد، تاثیر محافظ زاریا به مدت ۲ ثانیه افزایش یافته و قابلیت خنککنندگی او ۱۱ ثانیه طولانیتر شده است. توانایی انتشار Fusion Cannon توسط دیوا، از ۳.۵ به ۳.۷۵ رسیده و قابلیت آسیب رساندن این شخصیت توسط Booster، از ۲۵ به ۱۵ کاهش پیدا کرده است. کاهش قابلیت عدم آسیبپذیری کریکو که به نام Swift Step یاد میشود از ۰.۴ به ۰.۲، یکی دیگر از تغییرات مهمی بوده که در بازی دیده میشود.
این بهروزرسانی در تاریخ ۲۴ آبان (۱۵ نوامبر)، در دسترس قرار خواهد گرفت؛ با اینحال، تغییرات دیگری گه به منظور بالانس نمودن بازی در نظر گرفته شدهاند، با عرضه فصل دوم در ماه دسامبر، در بازی اعمال خواهند شد. برای آگاهی از جزئیات بیشتر با ما همراه باشید.
تغییرات ایجاد شده در بهروزرسانی عرضه شده در ۲۸ اکتبر
سامبرا
- کاهش مدت زمان قفل کردن با سلاح Hack از ۱.۷۵ به ۱.۵ ثانیه
- دشمنان مورد اصابت قرار گرفته تا زمانی که تاثیرات Hack تمام میشود، دیگر هیچ ضربهای دریافت نمیکنند
- کاهش ۱۵ درصدی قابلیت چندبرابرکننده آسیب توسط Hack از ۴۵ به ۲۵ درصد
نظر توسعهدهنده: اعمال این تغییرات در تواناییهای سامبرا، باعث شده تا میزان آسیبرسانی توسط او افزایش پیدا کند. این تغییر، به دلیل کاهش مدت زمان قفل کردن با سلاح Hack ایجاد شده است. این موضوع برای کسانی که از جناح حمله میکنند (Flanker) بسیار کشنده بوده و دسترسی بیشتری به خطوط عقبی دشمن، در اختیار بازیکن قرار میدهد. به همین ترتیب، ما لازم دیدیم تا در میزان آسیب وارد شده توسط قهرمانانی از قبیل تریسر (Tracer)، ریپر (Reaper) و گنجی در حالت 5v5، برخی تغییرات را ایجاد نماییم.
از سوی دیگر، سامبرا دیگر قادر نیست تا به دشمنانی که توسط Hack مورد اصابت قرار داده است، مجدداً ضربهای وارد کند. بازخوردهایی که در این مدت دریافت نمودیم، نمایانگر این بودند که کاهش قابلیت خنککنندگی، در کنار استفاده از Hack برای صدمه زدن به دشمنان در حالت مخفیانه، مشکلات بسیاری را برای بازیکنان دیگر خلق نموده است. این ویژگی باعث میشود تا سلاح Hack از زمان خنکشدن خود در ۴ ثانیه، به منظور مورد هدف قرار دادن دشمنان متعدد استفاده نماید.
گنجی
- کاهش میزان مهمات در حالت حداکثر از ۳۰ به ۲۴
- کاهش میزان آسیب توسط سلاح Shuriken از ۲۹ به ۲۷
نظر توسعهدهنده: گنجی یکی از قهرمانانی محسوب میشود که از حالت 5v5 بهره زیادی برده است. تغییر به یک تانک واحد و کاهش میزان کنترل جمعیت (Crowd Control)، باعث شده بودند تا گنجی موانع کمتری در مسیر خود ببیند. با این وجود، تواناییهای این شخصیت در گذشته چندان بالانس نشده است؛ چرا که او در متا (Meta)، تا زمان لانچ چندان فعال نبود. (تیم سازنده سعی میکند تا از اعمال تغیبرات پیشگیرانه تا حد امکان خودداری کند). همچنین، باید خاطر نشان کنیم که در تستهای بتا، شاهد این بودیم که قهرمانهای دیگری از قبیل تریسر و ریپر که از طریق جناحین حمله میکنند نیز در OW2 موثرتر عمل نمایند. اعمال این تغییرات باعث میشود تا تواناییهای گنجی، بیشتر در تعادل با تواناییهای دیگر قهرمانهایی که از جناحین حمله میکنند، قرار بگیرد.
زاریا
- کاهش مدت زمان استفاده از محافظ از ۲.۵ به ۲ ثانیه
- افزایش مدت خنککنندگی محافظ از ۱۰ به ۱۱ ثانیه
نظر توسعهدهنده: در اوایل عرضه بازی، هوش مصنوعی چنین پیشبینی کرد که زاریا یکی از ضعیفترین تانکهای انفرادی در 5v5 خواهد بود. با این وجود، بالا بودن میزان آسیبرسانی توسط این شخصیت و محافظ طولانی مدت آن، زاریا را به یکی از قویترین قهرمانان بازی تبدیل کردند. بازخوردهایی که از سوی رقبای زاریا داشتیم، نمایانگر این بودند که این شخصیت، نقطه ضعفهای معدودی دارد. این موضوع در کنار بالا بودن میزان آسیبرسانی زاریا باعث شدند تا شکست دادن او به یک چالش سخت تبدیل شود. تغییرات اعمال شده باعث میشوند تا مدت استفاده از محافظ توسط این قهرمان کاهش پیدا کند. این موضوع باعث میشود تا زاریا دیگر به راحتی نتواند تا انرژی خود را بازیابی کرده و در نتیجه بازیکنان فرصت خواهند یافت تا راحتتر او را از پیش رو بردارند.
دیوا
- افزایش میزان انتشار Fusion Cannon از ۳.۵ به ۳.۷۵
- کاهش میزان آسیبرسانی توسط Booster از ۲۵ به ۱۵
نظر توسعهدهنده: تغییرات اعمال شده در بهروزرسانی قبلی باعث شدند تا دیوا به یک قهرمان بسیار کشنده تبدیل شود. از سوی دیگر بهبود Defence Mateix، از پیش رو برداشتن این شخصیت را به یک چالش بزرگ تبدیل نمود. آمارهای ما و همچنین بازخوردهایی که از بازیکنان مطرح داشتیم، نمایانگر این بودند که دیوا در گذشته نمیتوانست در سطح تانکهای دیگر ظاهر شود. اعمال تغیبرات کنونی باعث میشوند تا تواناییهای این قهرمان تعادل پیدا کنند.
کریکو
- کاهش مدت عدم آسیبپذیری Swift Step از ۰.۴ به ۰.۲۵ ثانیه
نظر توسعهدهنده: هدف از کاهش این مدت زمان این بود تا بازیکن بلافاصه پس از تلپورت شدن از طریق دیوار، توسط چیزهایی که فرصت نکرده آنها را ببیند، از بین نرود. با اینحال، زیاد بودن این زمان باعث آشفتگی بازیکنان در حالتی میشد که به سمت کریکو تیراندازی میکردند.
شما در مورد این تغییرات چه فکر میکنید؟ نظرات خود را با ما در میان بگذارید.