نیل دراکمن، خالق The Last of Us، از علاقۀ خود به شیوۀ روایت Elden Ring میگوید – تی ام گیم
نیل دراکمن، خالق The Last of Us، از علاقۀ خود به شیوۀ روایت Elden Ring میگوید – تی ام گیم
کارگردان و رئیس استودیوی ناتی داگ، نیل دراکمن (Neil Druckmann)، در گفتوگویی با وبسایت واشنگتن پست توضیح داد که چرا شیفتۀ Elden Ring شده است و شیوۀ روایت آن، روش جدیدی از فکر کردن حول بازیها را برای تیم ناتی داگ به ارمغان آورده است.
دراکمن به این موضوع اشاره کرد که «عدم روایت یک داستان به شیوههای سنتی و اعتماد به مخاطب حول کشف رمز و رازها و داستان»، دلیل اصلی جذابیت این عنوان برای او بوده است. به عبارت دیگر، دراکمن به این موضوع اشاره دارد که احتمالاً تحت تاثیر آثاری مانند Elden Ring و Inside، در عناوین آیندۀ ناتی داگ شاهد تاکید بیشتری روی روایت محیطی باشیم، اگرچه آثار قبلی آنها نیز از این نوع روایت استفاده میکردند.
دراکمن در پاسخ به این سوال که در سال 2022 شیفتۀ کدام بازی شده است، چنین گفت:
عناوینی مانند Elden Ring و Inside من را به خود جذب کردند و شیفتۀ آنها شدم؛ دلیل اصلی آن است که این بازیها برای بازگو کردن یک داستان، از روایت سنتی استفاده نمیکنند. بخش زیادی از داستانسرایی فوقالعادۀ The Last of Us در میانپردهها رخ میدهد، اما بخش قابل توجهای از آن نیز به صورت محیطی و در قالب گیمپلی روایت میشود. شما با حرکت در یک فضا، برداشتن آیتمها و نگاه به اطراف خود، گذشتۀ آن مکان را درک خواهید کرد. در حال حاضر، بیشترین لذتی که از بازیها دریافت میکنم مربوط به آن دسته عناوینی میشود که در درک داستان به مخاطب خود اعتماد میکنند و دستشان را در هر لحظه نمیگیرند؛ این چیزی است که در آینده قصد دارم بیشتر روی آن تمرکز کنم؛ البته این بدان معنا نیست که دیگر دیالوگ و کاتسین نخواهیم داشت، اینها ابزاری هستند که ازشان استفاده خواهیم کرد. در ناتی داگ با الهام از این موارد قصد داریم مدیوم را رو به جلو ببریم و البته همۀ مخاطبین قرار نیست از رویکرد انتخابی ما لذت ببرند.
در انتها، دراکمن سه بازی زیر را به عنوان بهترین بازیهای سال خود انتخاب کرد:
- Elden Ring
- The Case of the Golden Idle
- Vampire Survivors
نظر شما در این باره چیست؟