فیل اسپنسر میخواهد Starfield بیش از تمامی بازیهای بتسدا توسط پلیرها تجربه شود – تی ام گیم
فیل اسپنسر میخواهد Starfield بیش از تمامی بازیهای بتسدا توسط پلیرها تجربه شود – تی ام گیم
فیل اسپنسر، رئیس بخش بازی در شرکت مایکروسافت، به تازگی هدف خود را دستیابی Starfield به بیشترین تعداد پلیر در میان دیگر بازیهای تاریخ بتسدا اعلام کرده است.
Starfield که احتمالا همهی شما نامش را شنیدهاید، اثری در سبک نقشآفرینی است. این بازی توسط استودیویی توسعه داده میشود که بازی محبوب The Elder Scrolls V: Skyrim با بیش از 30 میلیون نسخه فروش را، در سال 2011 میلادی منتشر کرد.
بر خلاف ساختههای قبلی استودویی بتسدا (Bethesda) در فرنچایزهای Fallout و The Elder Scrolls، بازی موردانتظار Starfield برای کنسولهای پلیاستیشن عرضه نخواهد شد. این در حالی است که وقتی به گذشته نگاه میکنیم، فروش بازیهای این استودیو در پلتفرم پلیاستیشن، بیشتر از فروش آنها در ایکسباکس بوده است و این یعنی انحصار Starfield، دامنهی مخاطبین آن را به میزان قابل توجهی محدود میکند.
سال گذشته بود که مایکروسافت با پرداخت 7.8 میلیارد دلار، زنیمکس مدیا (ZeniMax Media) را که شرکت مادر بتسدا به حساب میآید، به تصاحب خود درآورد. به دنبال این خرید، Starfield به انحصار کنسولهای ایکسباکس سری ایکس و ایکسباکس سری اس در آمد. البته این بازی برای رایانههای شخصی هم عرضه خواهد شد، اما نکتهی مهمی که در رابطه با انتشار بازی Starfield وجود دارد، پیوستن این بازی به سرویس اشتراکی ایکسباکس گیمپس در روز عرضه است.
چندی قبل شرکت مایکروسافت اعلام کرد که سرویس اشتراکی محبوب این شرکت یعنی ایکسباکس گیمپس، حالا بیش از 25 میلیون مشترک دارد. بنا بر اطلاعاتی که صاحب برند ایکسباکس به اشتراک گذاشته است، بازی Halo Infinite که طی ماه پایانی سال گذشتهی میلادی در دسترس عموم قرار گرفت، بیش از 20 میلیون پلیر را به سمت خود جذب کرده است تا قویترین عرضهی تاریخ این فرنچایز را رقم بزند.
افزون بر این، بازی Forza Horizon 5 هم پس از عرضهی خود در ماه نوامبر سال گذشتهی میلادی، تا کنون توسط 18 میلیون پلیر تجربه شده است تا یکی دیگر از رکوردهای ایکسباکس شکسته شود. این بازی نیز درست به مانند Halo Infinite، برای کنسولهای ایکسباکس و رایانههای شخصی عرضه شد و از روز اول به سرویس به سرویس ایکسباکس گیمپس نیز پیوست.
آقای اسپنسر به عنوان رئیس برند ایکسباکس، طی مصاحبهی اخیر خود با گزارشگر خبرگزاری Axios، در این رابطه چنین گفت:
من آمار Forza 5 و Halo را فوق العادی دوست دارم… در مقایسه با Psychonauts 1، تعداد زیاد افرادی که Psychonauts 2 توسط آنها تجربه شده است را دوست دارم.
از این رو وقتی به تیمها نگاه میکنم، وقتی با تاد در رابطه با Starfield صحبت میکنم، اینگونه است که “چطور مطمئن شویم که این (بازی) بیشترین میزان تجربه را در میان بازیهای تاد هاوارد (Todd Howard) خواهد داشت؟”
فیل اسپنسر در رابطه با عرضهی نسخههای جدید Halo و Forza Horizon افزود:
آنها (Halo Infinite و Forza Horizon 5) بیشترین میزان تجربه را در آن فرنچایزها دارند، چراکه ما با مدلهای تجاری بیشتر از مدلهای تجاریای که در هر زمان دیگری داشتهایم، آنها را روی صفحه نمایشهایی بیشتر از هر زمان دیگر، در دسترس قرار دادیم.
علاوه بر این، مایکروسافت از برنامههای خود برای بازیهای اکتیویژن بلیزارد (Activision Blizzard) نیز صحبت کرده است. این شرکت بنا دارد تا پس از تکمیل قرارداد 68.7 میلیارد دلاری اکتیویژن بلیزارد در طول سال آیندهی میلادی، بیشترین تعداد ممکن از بازیهای این شرکت را به سرویس گیمپس بیاورد. فیل اسپنسر در صحبت با خبرنگار Axios گفته است:
بله، میخواهم که طی پنج سال، نسبت به امروز افراد بیشتری World of Warcraft را بازی کنند، میخواهم که طی پنج سال افراد بیشتری Call of Duty را بازی کنند، طی پنج سال افراد بیشتری Candy Crush را بازی کنند، چراکه ما این (بازیها) را برای افراد بیشتری قابل دسترس کردهایم.