اطلاعات جدیدی از بازی Wo Long: Fallen Dynasty منتشر شد – تی ام گیم
اطلاعات جدیدی از بازی Wo Long: Fallen Dynasty منتشر شد – تی ام گیم
چند روز پیش بود که استودیو تیم نینجا (Team Ninja)، جدیدترین ساختهی خود یعنی Wo Long: Fallen Dynasty را معرفی کرد. حال شاهد انتشار اطلاعات بیشتری از این عنوان هستیم.
آقای فومیهیکو یاسودا (Fumihiko Yasuda)، که قبل از این سابقهی کارگردانی دو نسخهی سری Nioh را در کارنامه دارد، در کنار آقای ماساکی یاماگیوا (Masaaki Yamagiwa)، تهیهکنندگی بازی Wo Long: Fallen Dynasty را برعهده دارند. جالب است بدانید آقای یاماگیوا، سابقهی کار بر روی عنوان تحسین شدهی Bloodborne را دارد و کاملا با فضای آثار سولزلایک آشنا است.
در طی مصاحبه اخیر این دو نفر با IGN، شاهد انتشار اطلاعات مختلفی از این عنوان بودیم. آقای یاسودا در مورد پیشزمینه داستانی و مبارزات این بازی گفت:
بازی Wo Long: Fallen Dynasty در زمان شورش Yellow Turban، زمان سه پادشاهی (Three Kingdoms) در اواخر دوران سلسلهی هان در چین جریان دارد؛ جایی که شاهد جنگهای تاریک و عظیم بودیم و آن دوران، دوران جنگ، مرگ و نابودی بود. زمانی که مردم در قالب گروهها و اجتماعات مختلف، به نبرد با یکدیگر میپرداختند. چنین پیشزمینهای برای یک بازی سولز لایک بسیار مناسب است. به لطف وقوع بازی در چین، شاهد دنیایی به مراتب وسیعتر نسبت به آثار قبلی خودمان، که در ژاپن روایت میشدند، هستیم. این گستردگی و عظمت باعث شده ما بتوانیم دنیایی سیاهتر و جدیتر را به تصویر بکشیم.
این موضوع در مورد سختی و چالش بازی نیز صدق میکند. بدون هیچ شکی، بازی Wo Long: Fallen Dynasty عنوانی بسیار سخت و چالشبرانگیز است. اما ما این بار از روشها و ابزارهای مختلفی استفاده کردهایم تا چالش و سختی مبارزات، به مراتب لذتبخشتر از آثار قبلی Team Ninja باشد.
شخصیت اصلی بازی، یک نیروی نظامی داوطلب است که نقش مهمی در داستان بازی ایفا میکند و البته مخاطبان میتوانند کاملا او را شخصی سازی کنند.
همچنین به این نکته اشاره شد که بازی دارای یک سیستم ساز و کار اخلاقی بر اساس تصمیمات (Moral System) نیز میباشد که باعث به وجود آمدن استراتژیهای جدید، در سبک سولز لایک خواهد شد. متاسفانه اطلاعات بیشتری در این زمینه منتشر نشده است.
در ادامه آقای یاماگیوا ادامه داد:
شما با شکست دادن دشمنان پاداش خاصی دریافت میکنید، اما نکته این جاست که دشمنان نیز اگر موفق به شکست و کشتن شما شوند، چیزی در ازای آن دریافت میکنند. این مسئله تعادل قدرت در بازی را حفظ میکند.
این که دشمنان یا ما در قبال شکست یکدیگر چه چیزی دریافت میکنیم مشخص نیست، اما به نظر میرسد این مکانیزم، ساز و کاری است برای رد و بدل کردن قدرت یا چیزی مشابه آن.
در ادامه، به این نکته اشاره شد که ساختار مراحل، مانند سری Nioh خواهد بود و بازی به جای استفاده از دنیایی یکپارچه و متصل، از مراحل مختلف کاملا جداگانه تشکیل شده است. البته با توجه به این که قابلیت پریدن در این بازی وجود دارد، طبق گفته سازندگان، در بخش طراحی مراحل شاهد نوآوریهای بیشتری نسبت به آثار گذشته Team Ninja هستیم.
آقای یاماگیوا در مورد مبارزات نیز چنین گفت:
مبارزات (Combat)، بسیار سریع و با ریتم تند خواهند بود و در حین مبارزات، مخاطبان میبایست بین دو فاز دفاعی و تهاجمی مدام جابهجا شوند. شخصیت اصلی بازی قابلیت پریدن را دارد و حرکات و حملات او سریعتر از سری Nioh است، اما از آن جایی که ما میخواستیم حس واقعی کنترل یک انسان حفظ شود، شاهد حرکات غیر معقول از طرف شخصیت بازی نیستیم. از لحاظ ریتم مبارزات، میتوان گفت این بازی، نقطهی میانی دو سری Nioh و Ninja Gaiden است.
در پایان به این نکته اشاره شد که ساز و کار Loot در بازی متفاوتتر از سری Nioh است و مخاطبان نیازی ندارند به طور مداوم سلاح یا زره خود را ارتقا دهند و لزوما تمامی دشمنان بعد از مرگ آیتم خاصی از خود به جای نمیگذارند. دلیل این کار نیز این بوده است که سازندگان، میخواهند مخاطبان بیشتر روی روند اصلی مبارزات تمرکز داشته باشند. البته به این موضوع نیز اشاره شد که بازی تنوع سلاح بسیار بالایی دارد.
در پایان بخش چند نفره (Multiplayer) نیز برای این بازی تایید شد، اما اطلاعات بیشتری در این مورد در دست نداریم.
بازی Wo Long: Fallen Dynasty در سال ۲۰۲۳ برای کنسولهای نسل هشتم و نهم و PC عرضه خواهد شد و در روز عرضه بر روی اشتراک گیم پس قرار میگیرد.