بخش چندنفره بازی Gears of War در آستانه حذف قرار داشت – تی ام گیم
بخش چندنفره بازی Gears of War در آستانه حذف قرار داشت – تی ام گیم
طبق صحبتهای اخیر طراح گیمپلی نسخهی اول Gears of War، در مقطعی پیش از عرضهی این بازی تقریباً قرار بود تا بخش چندنفره از آن حذف گردد.
نسخهی اول بازی Gears of War بدون شک از بهترین و به یادماندنیترین عناوین کنسول ایکسباکس 360 به شمار میرود و بخش چندنفرهی آن نیز عملکرد درخشانی را ارائه داد. اما با این حال ممکن بود داستان طور دیگری رقم بخورد. طبق اطلاعات جدید به دست آمده، در مقطعی قرار شده بود تا بخش چندنفره از این بازی حذف شود.
آقای لی پری (Lee Parry)، طراح اصلی مراحل و طراح گیمپلی بازی Gears of War، اخیراً مصاحبهای را کانال یوتیوب War Stories انجام داده و در خصوص روند توسعهی عنوان مذکور صحبتهایی را مطرح کرده است. وی توضیح داد که تیم سازنده چگونه مدت کوتاهی قبل از عرضهی بازی، تقریباً حالتهای چند نفره را حذف کرده بود.
لی پری میگوید به دلیل تعداد نه چندان زیاد اعضای تیم توسعهدهنده، طراحی کامل بخش چندنفره برای آنها دشوار بود.
از نظر نیروی انسانی، افرادی که سابقهی طراحی نقشههای بخش چندنفره را داشته باشند، در اختیار نداشتیم. رقابت سنگین با عناوینی مانند Halo نیز باعث شد تا تیم سازنده احساس کند که «بخش چندنفرهی Gears of War در آن نبرد شکست میخورد».
اما بزرگترین مانعی که تیم توسعهدهنده با آن روبهرو شد، این بود که چگونه سرعت کند گیمپلی Gears of War را در یک بخش چند نفره پیادهسازی و همچنان بازی را لذتبخش کند. در ابتدا، تیم سازنده نقشههایی مشابه نقشههای Counter-Strike و Unreal Tournament ایجاد کرد، اما از آنجایی که این بازیها تماماً در مورد حرکت و تحرک هستند، نقشهها نمیتوانستند لحظات سرگرمکنندهای را در Gears of War خلق کنند. آقای پری در این مورد توضیح میدهد:
این موضوع مثل یک قطار ناقص و خراب بود. ما در ابتدای تابستان بودیم و قرار بود بازی در پاییز منتشر شود. با توجه به مدتی اندکی که داشتیم، با اعضای تیم در خصوص احتمال حذف بخش چندنفره صحبت کردیم.
اما در نهایت تیم سازنده به جای حذف بخش چندنفره تصمیم گرفت روی طراحی نقشههایی که بر اساس سبک بازی Gears of War ساخته شده بودند، کار کند. لی پری توضیح داد که تیم سازنده دشمنان را مجبور کرده است که در یک مکان بیرون بیایند تا از ناامیدی ناشی از اینکه جبهه مخالفان ناگهان شما را میکشند، جلوگیری شود. علاوه بر این، دیوارهای کم ارتفاع و موان نیز اضافه شدند تا بازیکنان بتوانند سراسر میدان نبرد را ببینند، اما در عین حال با کاور و پوشش محافظت میشدند. آقای پری در انتها اشاره کرد که مثل بخش تکنفره، کل موضوع در بخش چندنفرهی بازی این بود که شما این فرصت را داشتید که ببینید افراد چه کاری میکنند.