رشد سهم گیمرهای مسن و پردرآمد، نسبت به جوانترها، در بازار بازیهای ویدئویی – تی ام گیم

رشد سهم گیمرهای مسن و پردرآمد، نسبت به جوانترها، در بازار بازیهای ویدئویی – تی ام گیم
به گزارش تی ام گیم و به نقل از تکاسپات، این افت شدید در حالی رخ داده که گروههای سنی بالاتر یا با کاهش اندک یا بدون تغییر در میزان هزینه مواجه بودهاند. این امر نشان میدهد فشارهای اقتصادی اخیر بیشترین اثر را بر جوانان گذاشته است.
عوامل متعددی در این روند نقش دارند. بازار کار برای فارغالتحصیلان دانشگاهی جوان با شرایط دشوارتری روبهرو است و دولت ترامپ بازپرداخت وامهای دانشجویی را از سر گرفته است. همچنین دادههای فدرال رزرو نیویورک نشان میدهد نرخ معوقات کارت اعتباری به بالاترین سطح از پیش از همهگیری رسیده و این نرخ در میان ۱۸ تا ۲۹ سالهها بیشترین مقدار را دارد.
در نتیجه، این گروه سنی در بازه زمانی یادشده حدود ۱۲ درصد کمتر برای مبلمان، ۱۴ درصد کمتر برای فناوری، و نزدیک به ۲۰ درصد کمتر برای لوازم جانبی هزینه کردهاند. اما بیشترین کاهش، یعنی نزدیک به ۲۵ درصد، مربوط به بازیهای ویدئویی بوده است. در مقابل، مصرفکنندگان بالای ۲۴ سال تقریباً تغییری در هزینهکرد بازیها نداشتهاند.

آمار نشان میدهد در سهماهه سوم ۲۰۲۴، خانوارهای با درآمد سالانه ۱۰۰ هزار دلار یا بیشتر، ۳۶ درصد از سختافزار بازی را خریداری کردهاند؛ رقمی که در سهماهه اول ۲۰۲۰ تنها ۲۹ درصد بود. در همین بازه، سهم خانوارهای با درآمد ۵۰ هزار دلار یا کمتر از ۴۱ درصد به ۳۵ درصد کاهش یافت. بازار بازی آمریکا در همان سال برای تمام گروههای سنی زیر ۴۴ سال کاهش فروش ثبت کرد که به گفته «مت پیسکاتلا» ناشی از افزایش هزینههای زندگی است.
با وجود قیمت بالای کنسول «نینتندو سوئیچ ۲» و بازی «ماریو کارت ورلد» با برچسب ۸۰ دلاری، عرضه قوی موجب رکوردشکنی فروش شد. با این حال، تحلیلگران معتقدند با گرانتر شدن بازیها، جوانان به سمت بازیهای رایگان، موبایلی و نسخههای ارزان رایانهای میروند و سهم بیشتری از درآمد خود را صرف کالاهای اساسی مانند مواد غذایی میکنند.