یوبیسافت: بازیهای بزرگتر لزوماً بهتر نیستند – تی ام گیم
یوبیسافت: بازیهای بزرگتر لزوماً بهتر نیستند – تی ام گیم
یوبیسافت از فناوری اسکالار و ویژگیهایی که در اختیار بازیسازان قرار میدهد میگوید و به شائبهی رابطهی میزان بزرگی بازیها با بهتر بودنشان پاسخ میدهد.
شماری از بازیهای یوبیسافت (Ubisoft) نظیر نسخههای جدید دو سری بازی Assassin’s Creed و Far Cry برای عظمت بیش از اندازهی دنیایشان آنقدر مورد انتقاد قرار گرفته بودند که برخی افراد حتی از شروع آنها واهمه داشتند. بنابراین، زمانی که یوبیسافت فناوری جدیدی به نام اسکالار (Scalar) را معرفی کرد که امکان ساخت دنیاهایی بزرگتر برای بازیها را فراهم میآورد، برخی به این باور رسیدند که به عقیدهی این شرکت، بازیهای بزرگتر لزوماً بهتر هستند.
پاتریک بَچ (Patrick Bach) مسئولیت هدایت تیمی در استکهلم را بر عهده دارد که در حال توسعهی اسکالار و عنوانی جدید با استفاده از این فناوری ساخته است. او در مصاحبهی اخیر خود با وبسایت Gl.biz اعلام کرد:
آیا بازیها لزوماً باید بزرگتر باشند؟ خیر. آیا برخی از بازیها از امکان بزرگتر بودن بهره خواهند برد؟ قطعاً. این مورد به بازی، هدف آن و سازندگانش بستگی دارد.
در واقع، به عقیدهی پاتریک بَچ، فناوری اسکالار امکان ساخت بازیهای بزرگتر را برای سازندگان فراهم میکند و برخی از بازیها از این ویژگی بهره خواهند برد که شامل تمامشان نمیشود.
هیچ بخشی از یک بازی نباید با شعار “هرچه بیشتر، بهتر” جلو برود. این یک فناوری است و نوع بازیهایی که میسازید را به شما دیکته نمیکند، اما قطعاً بازیهایی نیز وجود دارند که از دنیای بزرگتر، جزئیات بیشتر و امکان بزرگتر شدن نسبت به زمان عرضه، بهرهمند خواهند شد. به عقیدهی من، رابطهای بین بزرگتر بودن یک بازی با بهتر یا بدتر بودنش وجود ندارد. این به سازندگان و شیوهای که میخواهند برای محقق کردن بینششان انرژی صرف کنند، بستگی دارد.
فناوری جدید یوبیسافت، یک ابزار توسعهی ابری بوده و به گفتهی این شرکت، به ساخت بازیها سرعت میبخشد، بازده را بالاتر میبرد و ابعادی که تا کنون ناممکن بودهاند را ممکن میکند، اما این موارد در عمل چگونه خواهند بود؟ هنوز نمیدانیم و باید منتظر نمایشی از سوی تیم ساکن در استکهلم این شرکت باشیم.
او در ادامه افزود که اسکالار موتوری جدید چون آنریل انجین نبوده که یوبیسافت، همچون اپیک گیمز، لایسنس آن را در اختیار داشته باشد.
ای کاش میتوانستیم که [نتیجهی کار را] به شما نشان دهیم، اما در حال حاضر امکانش نیست. همچنین، نمیخواهیم که از صحبتهایمان به این برداشت برسید که ما این فناوری را داریم و دیگران ندارند. ما قصد فروش چیزی را نداریم و فقط از برنامههای آیندهی خود صحبت میکنیم. ما نمیخواهیم که بازیکنان یا شرکتهای دیگر این فناوری را خریداری کنند و تنها به آنچه در آینده رخ خواهد داد، اشاره میکنیم.
تیمهای یوبیسافت در مالمو (Ubisoft Massive)، هلسینکی (Ubisoft Redlynx)، بخارست و کییِف نیز با استفاده از فناوری اسکالار، پروژههایی در دست ساخت دارند که در آینده رونمایی خواهند شد.