فیل اسپنسر: پشتیبانی از ایکس باکس سری اس متوقف نخواهد شد – تی ام گیم

فیل اسپنسر: پشتیبانی از ایکس باکس سری اس متوقف نخواهد شد – تی ام گیم
مدیر ایکس باکس، فیل اسپنسر (Phil Spencer) بار دیگر تاکید کرد که برنامهای در جهت ارائه عناوین اختصاصی برای کنسولهای ایکس باکس سری ایکس و پایان پشتیبانی از سری اس وجود ندارد.

در حال حاضر، برای توسعهدهندگان الزامی است که اطمینان حاصل کنند که بازیهای آنها با هر دو کنسول سری ایکس و سری اس سازگار هستند تا بتوانند آنها را برای کنسولهای مایکروسافت منتشر کنند.
سال گذشته، عرضه بازی Baldur’s Gate 3 روی کنسولهای ایکس باکس به همین علت با مدتی تأخیر انجام شد، زیرا این عنوان در اجرا روی کنسول ضعیفتر سری اس، خصوصاً به خاطر حالت Split Screen، با مشکل مواجه شده بود. ماه گذشته نیز، استودیو Game Science عملکرد کنسول سری اس را دلیل اصلی عدم عرضه Black Myth: Wukong بر روی ایکس باکس دانست.
حال در یک مصاحبه جدید با دستین لگاری (Destine Legarie)، رئیس بخش گیمینگ مایکروسافت ادعا کرد که توسعه بازیها برای کنسول سری اس میتواند برای استودیوهایی که به دنبال هدفگذاری بر روی پلتفرمهای مختلف، از جمله دستگاههای گیمینگ دستی هستند، مزیتهایی داشته باشد.
همچنین در جواب به احتمال کاهش یا حذف الزامات ایکس باکس سری اس، اسپنسر این گونه توضیح داد:
من در حال حاضر به طور کامل به عکس این موضوع باور دارم. با افزایش محبوبیت کنسولهای دستی و حتی معرفی Nintendo Switch 2، ما به عنوان توسعهدهندگان، بر روی مشخصات طیف وسیعتری از دستگاههای کار میکنیم؛ از دستگاههای کم قدرت تر که گرفته که باتریدار هستند تا دستگاههایی که به برق وصل میشوند. در واقع، فکر میکنم که این یک مزیت نیز محسوب میشود، چون ما مدتهاست که بر روی مشخصات سری اس هدفگذاری کردهایم، بنابراین بازیهای ما بهگونهای ساخته شدهاند که در دستگاههای مختلف، قابل اجرا هستند.
بنابراین وقتی به چیزی مانند Steam Deck یا ROG Ally یا دستگاههای مشابه دیگری نگاه میکنیم، ما نسخه مخصوص اس از بازیهای مختلف را داریم که با مشخصات بسیاری از دستگاههای نام برده، هماهنگ بوده و فکر میکنم که این مزیت بسیار به ما کمک میکند.
نوامبر (آبان) سال میلادی گذشته، اسپنسر تأیید کرد که ایکس باکس در حال کار بر روی توسعه یک کنسول دستی اختصاصی است، اما اعتقاد داشت این دستگاه سالهای زیادی تا عرضه فاصله دارد.
وی در ادامه این مصاحبه افزود:
صادقانه بگویم، قابلیتهای موتورهای بازیسازی امروزی این امکان را فراهم میکند که بتوان از کارتهای گرافیک چند هزاردلاری با قابلیت ردیابی پرتو پیشرفته گرفته تا دستگاههای قابل حمل، پشتیبانی کرد؛ بنابراین از نظر من، سری اس، دارایی سودمندی برای ما بوده است.
هماکنون، من بازی Indiana Jones را روی سری اس بازی میکنم و این عنوان بسیار عالی به نظر میرسد، بنابراین به طور قطع این کنسول قادر است بازیهای نسل جدید را به شکلی عالی اجرا کند. بیشتر بازیهایی که در آینده دسترس خواهند بود، از دستگاههای مختلفی پشتیبانی خواهند کرد و مشخصات سری اس به خوبی با دستگاههایی که اکنون معرفی میشوند هماهنگ است.
من باور دارم که از این پس، بسیار برای تیمهای توسعه مختلف مهم خواهد بود که بتوانند تعادلی میان قدرت و عملکرد، همانند آنچه در سری اس وجود دارد را برقرار کنند.
در مصاحبه ای دیگر، اسپنسر از عدم وجود مانعی برای انتشار عناوین ایکس باکس روی دیگر پلتفرمها سخن گفت.