اخبار روز

اطلاعات جدیدی از Cronos: The New Dawn، بازی جدید سازندگان Silent Hill 2 Remake، منتشر شد – تی ام گیم

  • اطلاعات جدیدی از Cronos: The New Dawn، بازی جدید سازندگان Silent Hill 2 Remake، منتشر شد – تی ام گیم

    Bloober Team همواره نامی آشنا برای طرفداران بازی‌های ترسناک بوده است، اما با انتشار Silent Hill 2 Remake، این استودیو سرانجام توانست به اولین موفقیت بزرگ خود دست یابد. حال به دنبال استقبال گسترده از Silent Hill Remake 2 که موفق شد بیش از یک میلیون نسخه در کمتر از یک هفته به فروش برساند، بسیاری از طرفداران از خود می‌پرسند که قدم بعدی این تیم چیست؟ به نظر می‌رسد که پاسخ استودیو، عنوانی جدید با نام Cronos: The New Dawn است.

    تبلیغات

    مسیر موفقیت Bloober Team بدون شک آسان نبوده و از همان ابتدا با مشکلات زیادی مواجه شده بود. از زمانی که اعلام شد Bloober Team وظیفه بازسازی Silent Hill 2 را بر عهده دارد، بسیاری از طرفداران این سری اعتراض زیادی نسبت به چرایی این انتخاب، خصوصاً با توجه به گذشته آن، به اشکال مختلف از خود نشان دادند. به‌جرات می‌توان گفت Bloober توانسته است خلاف تمام پیش‌بینی‌ها عمل کرده و عنوانی قابل‌ تحسین را برای طرفداران جدید و قدیم سری Silent Hill عرضه کند.

    طبق گفته‌های سازندگان و تریلر معرفی منتشر شده، به نظر می‌رسد که Cronos: The New Dawn قرار است عنوانی در سبک وحشت بقاء در محیطی علمی تخیلی و با الهام از فضای دهه ۱۹۸۰ لهستان باشد.

    کارگردان‌های این عنوان، یعنی ووسیچ پیجکو (Wojciech Piejko) و جاچک ژیبا (Jacek Zięba)، در مصاحبه‌ای با Eurogamer، از احساسات خود پیرامون موفقیت Silent Hill می‌گویند:

    ما بسیار بابت موفقیت تیم توسعه Silent Hill خوشحالیم و باور دارم که آنها با موفقیتشان، راه را برای ما هموار کردند. آنها نظر گیمرها راجع به استودیو را تغییر داده و باعث شده‌اند برخی نظرات منفی مانند «Bloober نباید به Silent Hill دست بزند» به نظراتی مانند «یک بازی شگفت‌انگیز از استودیوی Bloober» تبدیل شود. من از آنها بسیار ممنونم و می‌دانم تحمل این حجم از انتقاد سنگین در حین توسعه کار آسانی نبود؛ بنابراین به آنها برای تبدیل ناممکن به ممکن، خسته نباشید می‌گویم.

    اطلاعات جدیدی از Cronos: The New Dawn، بازی جدید سازندگان Silent Hill 2 Remake، منتشر شد - تی ام گیم

    جاچک ژیبا نیز در ادامه سخنان پیجکو ضمن تأکید به اینکه Silent Hill 2 موفقیتی برای تمام استودیو بوده و نه یک تیم توسعه خاص، گفت:

    همه ما عضو خانواده بزرگ Bloober هستیم، بنابراین موفقیت آنها موفقیت ماست و موفقیت ما موفقیت آنها نیز خواهد بود.

    Cronos: The New Dawn پس از عنوان قبلی این استودیو یعنی The Medium، طی سال‌های گذشته به طور همزمان در کنار Silent Hill 2 در حال توسعه بوده است. طی فرایند توسعه، این دو پروژه تیم‌های جداگانه خود را داشته و در مواقعی مانند آزمایش نسخه‌های قابل بازی و برخی مشکلات فنی، همکاری‌هایی نیز انجام گرفته شده بود.

    هنگامی که از ژیبا پرسیده شد که شرایط توسعه این عنوان پس از عرضه Silent Hill 2 Remake چگونه پیش می‌رود، وی پاسخ داد:

    هر چیزی نکات مثبت و منفی خود را دارد. البته که توسعه عنوانی به بزرگی Silent Hill چالش و رؤیای محقق شده غیرقابل وصفی برای ما در Bloober بود. اما این گونه هم نیست که بگوییم «هی، حالا می‌خواهیم یک چیزی که مال خودمان است را نشان دهیم». در واقع، ما فقط می‌خواهیم بازی‌های خوب به همه ارائه دهیم. این هدف ماست، نه اینکه بخواهیم پس از Silent Hill، خودمان را به صورت مستقل اثبات کنیم.

    سال گذشته، یکی از بنیان‌گذاران Bloober Team، پیوتر بابینو (Piotr Babieno)، اظهار داشت که این شرکت «از ساخت بازی‌های ترسناک روان‌شناختی منصرف شده است» و به جای آن، به ساخت عناوین «ترسناک پرفروش» روی خواهد آورد. پیجکو در این باره می‌گوید:

    من معتقدم که نظر پیوتر به این معناست که ما عناصر گیم‌پلی بیشتری را وارد بازی‌های خود خواهیم کرد.

    با توجه به این گفته‌ها، به نظر می‌رسد استودیوی Bloober قصد دارد برخلاف عناوین گذشته خود مانند The Medium و یا Observer، سعی در ارائه گیم پلی مشابه با بازی‌هایی مانند Resident Evill و Silent Hill با ترکیب حل معما و تیراندازی بیشتر را داشته باشد. البته پیچکو در ادامه افزود که مکانیک مخصوصی همانند مکانیک قطع عضو Dead Space یا چراغ‌قوه Alan Wake برای جذاب‌تر کردن گیم پلی، در Cronos: The New Dawn وجود خواهد داشت.

    در میان همه این اطلاعات، شاید جالب‌ترین ویژگی Cronos: The New Dawn فضا و اتمسفر آن باشد که ترکیبی میان معماری کشور لهستان در دهه ۸۰ میلادی و عناصر علمی تخیلی به نظر می‌رسد. ژیبا در این رابطه توضیح می‌دهد:

    ما همیشه علاقه به استفاده از کشور لهستان و شهرمان کراکوف به عنوان محل وقوع و یا منبع الهام بازی‌هایمان داشته‌ایم. به نظر من، فضای کشور لهستان برای افراد خارج از این کشور، بیگانه و خاص به نظر می‌رسد و در ایجاد محیطی جالب و خاص به ما کمک زیادی کرده است.

    اطلاعات جدیدی از Cronos: The New Dawn، بازی جدید سازندگان Silent Hill 2 Remake، منتشر شد - تی ام گیم

    همچنین به گفته پیجکو، فیلم‌ Alien و حتی «لوازم خانگی قدیمی خانه مادربزرگمان» نیز به عنوان منبع الهامی برای فضای این بازی به شمار می‌رود. حتی شاید بتوان ارتباطی میان این گفته کارگردان و تریلر معرفی بازی نیز پیدا کرد که در آن یک مادربزرگ در حال شطرنج بازی کردن نشان داده می‌شود. همچنین، سریال Travelers ساخته نتفلیکس، در کنار فیلم‌های ۱۲ میمون و The Thing به عنوان دیگر منابع الهام این عنوان نام برده شده‌اند.

    اما شاید بزرگ‌ترین سؤال برای طرفداران بازی‌های ترسناک این است که Cronos: The New Dawn تا چه حد ترسناک خواهد بود؟ پیجکو این گونه پاسخ می‌دهد:

    ما هیچ‌وقت زیاد به جامپ اسکرها اتکا نمی‌کنیم. اتمسفری که در ذهن شما تاثیر بگذارد از نظر من بهترین نوع ترس است. جامپ اسکرهای متعدد برای بازیکنان خسته‌کننده خواهد بود؛ بنابراین اتمسفر و اضطراب اینکه چه چیزی در انتظار شماست، هدف اصلی Cronos: The New Dawn به شمار می‌رود.

    Cronos: The New Dawn که در هفته گذشته و طی مراسم Xbox Partner Preview معرفی شده بود، در سال ۲۰۲۵ برای پلی استیشن ۵، ایکس باکس سری ایکس/اس و رایانه‌های شخصی منتشر خواهد شد.

    KURD WARRIORSPHRNBehzaadra.D.callAli.Bراستین کولههالک ایرانی(🥦vegetarian)Dream in Red (Playstation T)kravinoffAQUARIUSMr VRichman𝐓𝐡𝐞 𝐆𝐮𝐚𝐫𝐝𝐢𝐚𝐧 𝐀𝐧𝐠𝐞𝐥Batman Arkham knightParsaSoul

    میانگین امتیازات ۵ از ۵
    از مجموع ۱ رای

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    دکمه بازگشت به بالا