اخبار روز

آیا خرید PC از پلی استیشن ۵ پرو منطقی‌تر است؟ دیجیتال فاندری پاسخ می‌دهد – تی ام گیم

  • آیا خرید PC از پلی استیشن ۵ پرو منطقی‌تر است؟ دیجیتال فاندری پاسخ می‌دهد – تی ام گیم

    همانطور که احتمالاً تا الان بحث‌های زیادی پیرامون کنسول جدید سونی شنیده‌اید، قیمت ۷۰۰ دلاری پلی استیشن ۵ پرو حواشی زیادی به همراه داشته است. بنابراین سوالی که برای بسیاری پیش آمده این است که آیا بهتر نیست به جای این کنسول، یک PC خریداری کنند؟

    تبلیغات

    این سوال توسط IGN از ریچارد لیدبتر (Richard Leadbetter)، بنیان‌گذار Digital Foundry، پرسیده شد و پاسخ به این سوال چندان ساده و سرراست نبود.

    وقتی از لیدبتر پرسیده شد که هزینه ساخت یک PC با مشخصات مشابه کنسول میان‌نسلی سونی چقدر خواهد بود، او پاسخ داد:

    احتمالاً هزینه آن بیشتر از پلی استیشن ۵ پرو خواهد بود. برای داشتن یک GPU مناسب، اگر به تمام قابلیت‌های مختلف آن از جمله رهگیری پرتو (Ray Tracing) پیشرفته توجه کنید، در حال حاضر هیچ‌کدام از GPUهای AMD این ویژگی را ندارند. این قابلیت‌ها بیشتر شبیه به امکانات کارت‌های انویدیا (Nvidia) است اما [برای پلی استیشن ۵ پرو] توسط AMD ساخته شده‌اند [که قابلیت‌های مشابه‌ای را ارائه می‌دهند].

    نزدیک‌ترین GPU به پلی استیشن ۵ پرو احتمالاً Nvidia GeForce RTX 4070 است. عملکرد ۴۰۶۰ نزدیک به نسخه پایه پلی استیشن ۵ است اما بدون قابلیت‌های یادگیری ماشین (Machine Learning) و رهگیری پرتو.

    آیا خرید PC از پلی استیشن ۵ پرو منطقی‌تر است؟ دیجیتال فاندری پاسخ می‌دهد - تی ام گیم

    او همچنین اشاره کرد که اگرچه هزینه‌های PC بالاتر است، اما شما دیگر نیازی به پرداخت هزینه‌هایی مانند اشتراک پلی استیشن پلاس برای بازی آنلاین و دسترسی به ذخیره‌سازی ابری نخواهید داشت. بنابراین باید به هزینه‌های نسبی پلی استیشن ۵ پرو در مقابل رایانه‌های شخصی در طول یک سال توجه کرد.

    لیدبتر اضافه کرد که پلی استیشن ۵ پرو بیشتر برای کاربران جدید طراحی شده و افرادی که پلی استیشن ۵ معمولی دارند و درآمد اضافی دارند ممکن است بخواهند نسخه بهتر این کنسول را تهیه کنند. همچنین اشاره کرد که مهاجرت از اکوسیستم پلی استیشن به PC ممکن است برای برخی بازیکنان یک گام بزرگ و دشوار باشد، به خصوص اگر بازی‌های زیادی را روی پلی استیشن داشته باشند.

    Spider-MannimaSleepy1377Cambyses The ThirdBenyaminزمان بآریاUnknownپوپوMejoodJavadRezRoseHaj kratos(در انتظار ریمیک سه گانه قدیمی)RoyalknightA,,sh3doNostalgic Playerهوزیا متیوزARSHIAAAAmore

    میانگین امتیازات ۵ از ۵
    از مجموع ۱ رای

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    دکمه بازگشت به بالا