انتشار Call of Duty روی گیم پس یک مشکل بزرگ را حل میکند – تی ام گیم
انتشار Call of Duty روی گیم پس یک مشکل بزرگ را حل میکند – تی ام گیم
از زمانی که Activision زیر چتر مایکروسافت رفت، بسیاری از طرفداران امیدوار شدند تا با اضافه شدن فرنچایزهایی مانند Call of Duty، ارزش زیادی به اشتراک گیم پس آنها افزوده شود. تحقق این امر، مزیت مهمی را به همراه دارد که نباید ناگفته بماند.
از آنجایی که Activision به طور عمومی از علاقهاش حول اضافه کردن Call of Duty به گیم پس گفته است، میتوان انتظار داشت این موضوع در یکی از همین روزها، رخ دهد. اخیرا نیز، شایعات بیشتری حول محور این موضوع میچرخند. در ابتدا یکی از کاربران ردیت نام Black Ops 3 را در کاتالوگ سرویس ابری Xbox کشف کرد و بعدتر، مقالهای از سوی Insider Gaming، با مضمون عرضه نسخه بعدی این فرنچایز روی گیم پس منتشر شد.
عرضه Call of Duty روی گیم پس از مشکلات حجم این سری میکاهد
همانطور که متذکر شدیم، شانس اضافه شدن فرنچایز CoD به سرویس گیم پس افزایش یافته است و میتوان گفت که مزیتهای چنین رویکردی همسو با سرعت پخش این شایعات، نمایانتر میشوند. درست است که نهایتا بازیکنان بیشتری راه خود را به این سری پیدا میکنند (که به نفع فرنچایز و Activision خواهد بود)، اما از دیگر جنبههای مهم، باید به امکان تجربه سری از طریق سرویس ابری اشاره کرد. اگر مایکروسافت و Activision چنین رویهای را در پیش بگیرند، باری را از شانه کسانی که همیشه از اندازه فایلهای هر نسخه از CoD ترس داشتند، بر خواهد داشت. بازیهایی چون Black Ops 3، Modern Warfare و Modern Warfare 3، علاقه زیادی به اشغال کردن حافظه هارد دارند و استفاده از سرویس ابری، که روز به روز در صنعت بازی متداولتر میشود، به بازیکنان تسکین میدهد.
سنگینتر شدن روز افزون بازیها، معظلی در این صنعت شده است. مثلا همین اواخر، جنجال زیادی پیرامون Battlefront Classic Collection بهپا شد. علاوه بر اینکه سرورهای بازی در روز عرضه با شکستی بزرگ مواجه شدند، فضای مورد نیاز این بازی نیز در مخیله نمیگنجید. در حالی که دو نسخه اصلی تنها ۸ گیگابایت بودند، حجم این مجموعه حتی روی کنسول سوییچ چیزی نزدیک به ۲۵ گیگابایت است. اشتیاق نداشتن به فشردهسازی فایلها، روز به روز وضعیت بدتری به خودش گرفته است. اینروزها، حتی نسخه فیزیکی یک بازی دانلودهای زیادی را روانه شما میکند.
نه تنها عناوین سنگینی در تاریخ فرنچایز Call of Duty وجود دارند، بلکه حجم بیش از ۲۰۰ گیگابایتی بازی Modern Warfare 3، اوضاع را وخیمتر از همیشه کرده است. اگر Activision این فرنچایز را روی گیمپس با چاشنی کلاود گیمینگ Xbox عرضه کند، احتمالا نگرانیهای بازیکنان را سریعتر از فشرده کردن فایلها، دور زده است. کلاود گیمینگ، به بازیکن اجازه میدهد تا بدون نگرانی خاصی، به عناوین قدیمی و جدید فرنچایز CoD سَر بزند.
شاید درک این موضوع، که سرویس گیمپس دقیقا چه نفعی به حال توسعهدهنده دارد کمی دشوار باشد، اما به خودی خود، این سرویس مزیتهایی دارد که حتی غولهایی همانند CoD میتوانند از آنها بهره ببرند. مثلا از یک سو، موقعیت خوبی خواهد بود تا عناوین قدیمی، روی این سرویس آورده شوند. از آنجایی که این عناوین دیگر فروش ثابتی تجربه نمیکنند، اضافه شدن آنها به سرویس گیمپس، میتواند به طور بالقوه حتی انگیزه خریداری شدن را در بازیکنان برانگیزد. این موضوع در آخر، به نفع Activision و مایکروسافت خواهد بود. فرنچایز Battlefield مدتهاست به این سرویس اضافه شده، و اگر همه چیز همانطور که گفتیم پیش برود، کمک بزرگی خواهد بود تا فرنچایز Call of Duty در زمینهای که از Battlefield عقب مانده است، پیشی بگیرد.
گفتیم که حتی با تهیه نسخه فیزیکی بازیها، بازیکنان مجبور هستند فایلهایی سنگین را دانلود کنند. با توجه به وضعیت بازی Star Wars Outlaws، بهنظر نمیرسد چنین موردی به این زودیها حل شود. حتی با ظهور سرویس کلاود گیمینگ، دانلودهای عظیم همچنان پابرجا هستند. از سوی دیگر، همه بازیکنان نمیتوانند هزینه اشتراک ماهانه گیمپس را بپردازند و بسیاری هم ممکن است بیشتر محتوای آن را جذاب نبینند. حداقل با انتظاراتی که میرفت، دیسکهای فیزیکی باید نیاز به دانلود را از بین ببرند. در نهایت، میتوان گفت اگر کمی از حجم بازیهای مدرن و فرنچایز CoD کاسته شود، به کسی ضرری نمیرسد.