EA در حال بررسی افزودن تبلیغات به بازیها است – تی ام گیم
EA در حال بررسی افزودن تبلیغات به بازیها است – تی ام گیم
بازیسازان دائماً به دنبال راههای جدیدی برای کسب درآمد از عناوین خود هستند و به نظر میرسد EA در حال بررسی تبلیغات درون بازی به عنوان راهی برای جذب مشتری است.
به طور مشخص، اندرو ویلسون (Andrew Wilson)، مدیرعامل EA، در حال بررسی چگونگی جایگذاری تبلیغات در بازیهای AAA این شرکت است. او در پاسخ به سوالی درباره افزودن تبلیغات پویا به بازیها، در جریان ارائه آخرین گزارش مالی این شرکت گفت:
برای پاسخ به سوال شما در مورد افزودن تبلیغات به طور گسترده، فکر میکنم که این ایده هنوز در مراحل اولیه است. ما در طول تاریخ خود، حضور تبلیغات در متن تجربیات بازیها را با دقتی زیاد بررسی کردهایم و انتظار داریم که تبلیغات فرصتی جهت رشدی معنادار برای ما باشد. ما در حرکت به سمت آن بسیار محتاط خواهیم بود و در شرکت تیمهایی را در اختیار داریم که به دنبال چگونگی «پیادهسازی هوشمندانه» آن در بازیها هستند. اما مهمتر از همه این است که با شروع به ساخت یک جامعه قدرتمند از گیمرها با قدرتی فراتر از مرزهای بازی، چگونه از تبلیغات به عنوان محرک رشد این جامعه استفاده کنیم؟
بنابراین در حالی که به نظر میرسد برای EA اجرای تبلیغات در مقیاسی وسیعتر از گذشته، هنور در مراحل اولیه ایدهپردازی قرار دارد اما مطمئناً این مسئله چیزی است که این شرکت به طور جدی در حال بررسی آن است. آنها به دنبال کسب سود بیشتر از گیمرهایی هستند که ساعتها وقت خود را صرف بازیها میکنند. جایگذاری تبلیغات در بازیهای ویدیویی به طور کلی اتفاق جدیدی نیست و نمونههای زیادی از آن در طول تاریخ وجود داشته است. از جمله تبلغ مرسدس بنز در Mario Kart 8، باتریهای Duracell و بیلبوردهای Verizon در Alan Wake، نوشیدنیهای انرژیزای Monster در Death Stranding و حتی تبلیغ The Boys آمازون پرایم در UFC 4 (اگرچه به دلیل واکنش منفی حذف شد).
به نظر میرسد که EA درس خود را از The Boys و UFC 4 گرفته و صحبت ویلسون درباره «پیادهسازی هوشمندانه» تبلیغات در محصولاتشان اشاره به همین موضوع دارد. در هر صورت امیدواریم مسیری که EA در آینده پیش میگیرد موجب دلزدگی هواداران نشود.