افزایش دو برابری نرخ فریم The Witcher 3 و Starfield با ماد FSR 3 – تی ام گیم
افزایش دو برابری نرخ فریم The Witcher 3 و Starfield با ماد FSR 3 – تی ام گیم
یک ماد FSR 3 نشان میدهد که میتواند میزان نرخ فریم در بازیهای The Witcher 3 و Starfield را به دو برابر افزایش دهد.
استفاده از قابلیتهایی مانند DLSS انویدیا و FSR شرکت AMD موجب میشود تا بازیکنان بتوانند بازیها را با نرخ فریم بالا و بدون افت کیفیت بصری تجربه کنند. در حالی که ویژگی FSR 3 به طور رسمی در چند بازی از جمله Forspoken پشتیبانی میشود، اما طراحان ماد متوجه شدهاند که چگونه Frame Generation را در بازیهایی که گزینهی DLSS 3 را ارائه میکنند، معرفی نمایند.
ماد FSR 3 اخیراً روی عناوین Starfield و The Witcher 3 پیادهسازی شده و این بازیها را از نظر نرخ فریم روانتر کرده است. در ویدیویی که توسط کانال یوتیوب MxBenchmarkPC به اشتراک گذاشته شده است، این ماد میزان نرخ فریم را برای The Witcher 3 به طرز قابل توجهی افزایش میدهد.
در سیستمی که پردازنده Intel Core i7-10700F و کارت گرافیک RTX 3080 با رزولوشن ۱۴۴۰p را پشتیبانی میکند، The Witcher 3 به طور طبیعی با نرخ ۴۰ فریم بر ثانیه اجرا میشود. با این حال، Frame Generation عملکرد بازی را تا نرخ ۹۲ فریم بر ثانیه بهبود میبخشد که افزایش دو برابری را نشان میدهد. برای یک بازی فشرده مانند نسخه نسل بعدی The Witcher 3 که با ری تریسینگ اجرا میشود، این عملکرد بدون Frame Generation بیسابقه است.
این مورد برای بازی Starfield نیز صدق میکند؛ جایی که پردازنده Ryzen 5 7600 و کارت گرافیک RTX 3070 برای دریافت نرخ ۶۰ فریم بر ثانیه در تنظیمات گرافیکی High و رزولوشن ۱۰۸۰P کافی هستند. زمانی که DLSS 2 در حالت Quality باشد، میتوان ۱۰ الی ۱۵ فریم بیشتر دریافت کرد. یک ویدیوی جدید در این باره نشان میدهد نرخ ۶۰ فریم در ثانیه در این بازی به راحتی به بالای ۱۲۰ فریم در ثانیه میرود. همچنین یک ماد مشابه DLSS 3 نیز برای این بازی ایجاد شده است.
FSR 3 به طور رسمی از بازیهای جدیدی مانند Avatar: Frontiers of Pandora پشتیبانی میکند. با این حال، ایجاد چنین مادهایی برای کاربرانی که در بازیها به دنبال به دست آوردن عملکرد بهتر بدون ارتقاء کارت گرافیک هستند، عالی خواهد بود.
نظر شما در این باره چیست؟