اخبار روز

توسعه‌دهنده سابق Call of Duty: این فرنچایز نمی‌تواند تغییرات زیادی به خود ببیند – تی ام گیم

  • توسعه‌دهنده سابق Call of Duty: این فرنچایز نمی‌تواند تغییرات زیادی به خود ببیند – تی ام گیم

    دیوید ووندرهار (David Vonderhaar)، توسعه‌دهنده سابق سری Call of Duty، اعتقاد دارد که این فرنچایز به دلیل بزرگی بیش از حد هرگز نمی‌تواند با تغییرات زیادی مواجه شود.

    تبلیغات

    Call of Duty بدون شک جزو مشهورترین فرنچایزهای بازی در سبک شوتر اول شخص به شمار می‌رود و طی بیش از دو دهه، طرفداران بی‌شماری را در هر قسمت جدید جمع‌آوری کرده است. به گفته‌ی توسعه‌دهنده سابق Call of Duty، این فرنچایز به مقیاس عظیمی رسیده که با محدودیت‌هایی همراه بوده است. آقای ووندرهار در مصاحبه‌ای با Gamesindustry.biz توضیح داد که به دلیل مقیاس عظیم بازی، نمی‌توان چیزهای زیادی را در این مجموعه تغییر داد.

    ووندرهار توضیح داد که مردم از قبل می‌دانند که از Call of Duty چه می‌خواهند. بنابراین، اکتیویژن (Activision) یا هر توسعه‌دهنده دیگری نمی‌تواند هسته IP را تغییر دهد. این توسعه‌دهنده موضوع اشاره شده را دلیل اصلی خروج خود از فرنچایز Call of Duty عنوان نمود و تمایل خود را برای تغییرات عظیم در بازی به جای تغییرات کوچک و جزئی ابراز کرد که به دلیل مقیاس وسیع فرنچایز برای او چالش برانگیز بود.

    دیوید ووندرهار به مدت ۱۸ سال در استودیوی تری‌آرک (Treyarch) روی فرنچایز Call of Duty کار کرد و در سال ۲۰۲۳ از اکتیویژن جدا شد. او چندی پیش با همکاری شرکت NetEase استودیوی AAA جدیدی به نام BulletFarm را تاسیس کرد. به گفته‌ی وی، اکوسیستم این شرکت چینی به آزادی خلاقانه کمک می‌کند.

    ووندرهار مشتاق است تا نوآوری را در پروژه‌های خود بیاورد و معتقد است که قادر نبوده با فرنچایز Call of Duty کار زیادی انجام دهد. او در حال حاضر روی اولین پروژه خود در استودیوی BulletFarm کار می‌کند.

    دیدگاه این توسعه‌دهنده در مورد Call of Duty با توجه به طرفداران اختصاصی این فرنچایز قابل درک است که از تکامل بازی در طول سال‌ها استقبال می‌کند. انحراف قابل توجه از فرمول تعیین شده آن می‌تواند به جذابیت فرنچایز آسیب برساند. به همین علت، این مجموعه در طول سال‌ها روندی نسبتاً ثابتی را در پیش گرفته است. در حالی که تغییرات زیاد می‌تواند خطرآفرین باشد، اما ارائه‌ی خلاقیت همچنان برای ارتباط و رشد مستمر فرنچایز ضروری به نظر می‌رسد.

    k1هادی صفائیđ.ťāŕãņęboy gamerArcix™ツ`Viborojohn117KratosEzio Auditore da FirenzeAmscRezaA0seyed0ASina7294

    میانگین امتیازات ۵ از ۵
    از مجموع ۱ رای

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    دکمه بازگشت به بالا